מיקור חוץ Outsourcing

מיקור חוץ (Outsourcing) זאת שיטת ניהול עבודה שמעסיקה חברה חיצונית או ספק חיצוני להשלים חלק מהעבודה שמוטלת על החברה עצמה. הספק הזה שנקרא מיקור חוץ, יתפקד לחלוטין כמו קבלן משנה, שהוא צד שלישי, ולרוב השירותים הנדרשים לעבודות שלשם כך יועסק, הם לא יהיו חלק מהפעילות המרכזית של הארגון.

מיקור חוץ יאפשר לכל אחד מהצדדים, הן לחברה והן לספק, לעסוק בתחומו – החברה בפעילויות המאפיינות אותה ביומיום ופעולות פנימיות שהן ליבה של החברה. לעומת זאת ספק מיקור החוץ יעסוק בתחום בו הוא טוב והוכשר עבורו. התנהלות זו מייצרת אפקטיביות ויעילות רבה ויש לה יתרונות רבים בענפים שונים בשוק העבודה כיום.

ייעוץ לעסקים קטנים

ניהול חיצוני בבסיס של כל שירותי מיקור חוץ לעסקים או ארגונים שבהם יתמחה האאוטסורסינג, יעמוד ניהול חיצוני: ניהול של כל מחלקה או של קו סחורה בכל תחום ותחום בענף התעשייה, המיקור חוץ יתלווה לפרויקטים מיוחדים שמרכיבים מוצרים וכו', יהיה אחראי לאיכות המוצר הסופי, על מעקב תשלום בעד כל תפוקה. עוד ייקח אחראיות על הטיב והעמידה בלוח זמנים ויפקח על העבודה בעזרת ראש צוות שיימצא בשטח החברה. לכל חברת מיקור יש מאגר שלם של כוח אדם בכל הארץ, שמעסיק עובדים שהם תמיד זמינים לעבודה, ישנם צוותים מקצועיים ומהימנים בכל התחומים שיכולים לעבוד בכל רגע נתון. כל עובד מיקור חוץ עובר הכשרה בתחום הייעודי שכולל הדרכה ופיתוח מצוינות.

שימוש במיקור חוץ בחברות הייטק הביקוש במיקור חוץ בענף ההייטק הוא גדול, ככל שהעולם הפך להיות כפר גלובלי ואופי העבודה נעשה הרבה יותר דינמי, כך ירד הצורך שכל התחומים ישהו באותו מקום טריטוריאלי. יחד עם זאת קיים צורך גדול יותר בעובדים שהם מקצועיים, שיש להם זמינות גבוהה ושהעזרה שלהם תחסוך מהחברות זמן רב וכסף. מיקור חוץ הייטק אינו היחיד הנהנה משירותים אלה, יש מיקור חוץ בישראל גם בתחום הניקיון וגם באבטחה ובעוד מגוון רחב של תחומים והם יועסקו מטעם קבלנים של חברות כוח אדם.

ייעוץ אסטרטגי במיקור חוץ

מיקור חוץ יתרונות וחסרונות

יתרונות:

  • זול יותר- העסקת עובדים לפרק זמן מוגבל תהיה הרבה יותר זולה, להבדיל מהעסקת עובדים מתוך מהחברה.
  • העבודה מקצועית יותר- העסקת אנשים שזה תחום המקצוע שלהם והם הוכשרו לכך, תביא עבודה איכותית.
  • תוצאות מהירות – העובד במיקור חוץ ישתלב במהירות כיוון שהוכשר מראש לעבודה זו.
  • התמקדות בפעולות הליבה – כל צד ממלא את חלקו ומבצע את העבודה שבה הוא טוב.

חסרונות:

  • זליגת של מידע לארגון מתחרה, זאת בשל השימוש בחברות שיתוף לניהול כל המידע, כך יכול להיווצר סיכון לחשיפה של סודות.
  • קושי בבקרה ופיקוח, וכן קושי בלהתוות מדיניות כלכלית אחידה.
  • קושי כלכלי של ספק השרות יכולה לפגוע ישירות בלקוח.
  • שירות שהוא זול במיוחד יכול לחבל באיכות השירות של הספק.

X2Y ייעוץ עסקי | כל הזכויות שמורות יועץ עסקי להצלחת העסק