האם רואה חשבון הוא גם יועץ עסקי?

עסקים שנחשבים לעסקים קטנים לרבות עסקים שהבעלים שלהם הם אנשי מלאכה ויש להם מקצוע חופשי, מתנהלים לרוב לא נכון ונוטים לעשות טעויות רבות, זאת בעיקר מהסיבה שהם אינם מכירים את עולם העסקים מספיק טוב ואת כל הפעולות האסטרטגיות החשובות על מנת שעסק יצליח.

בנוסף לזאת, רצוי שכל בעל עסק יאמץ לקרבו את בעלי המקצוע הנכונים שיסייעו לו בעסק כגון, יועץ עסקי או ליווי עסקי, רואה חשבון וכו'. בעלי מקצוע שיעניקו לו כללים ודרכי פעולה איך להצליח בעסק. לא פעם בעלי עסק יחשבו שמספיק יהיה לשכור רואה חשבון והוא זה שינהל את כל הפן הכלכלי ו"ידאג" שהעסק יתנהל כשורה. כאן נעוצה הבעיה, שכן רואה חשבון מטעם תפקידו לא אחראי לדאוג למהלכים העסקיים של העסק ועל כך נרחיב.

ייעוץ עסקי

תפקידו של רו"ח

רואה חשבון הוא האדם שעומל על כל מה שקשור לביקורת דוח כספי או דוח מאזן והפסד מאזן של החברה או העסק. הוא עוקב אחר הפעולות החשבון של העסק ואחר ההוצאות וההכנסות. יש לו את הזכות לבקר את המהלכים העסקיים והכלכליים של העסק לפי אותם דוחות שהוא עורך ומתוך ניסיון שצבר, ולעיתים ייתן ייעוץ בכל מה שקשור אך ורק לפן הכלכלי, זאת להבדיל מיועץ עסקי כלכלי שייתן יריעה הרבה יותר רחבה של ייעוץ בכמה מישורים וידע לספק טקטיקות עסקיות בהתאם למצב הכלכלי.

ייעוץ לחברות וארגונים

תפקידו של ייעוץ עסקי

היועץ העסקי יביט על כל העסק מלמעלה כשהוא מודע לכל החסרונות והיתרונות של העסק ויכול לנצח על כולם על מנת להגיע למצב שהעסק ישגשג או יחלים מהמשבר אליו נקלע. הוא ידאג במידת הצורך להגיע למצב בו העסק ייהנה מהגדלת מכירות של המוצר אותו הוא משווק או השירות שהוא מציע. הוא יפעל בכל הדרכים הכשרות על מנת לגרום להגדלת רווחיות בעסק, הן במישור השיווקי והן במישור הניהולי. הוא יטווה תוכנית עסקית חדשה, שתבריא עסק מכישלון או תוכנית עסקית לעסק שרק התחיל ועל פיו כל ההתנהלות העסקית תתקיים, מה שיבטיח ביטחון כבר בתחילת דרכו של העסק.

כפי שניתן לראות יש הבדל גדול בין רואה חשבון שיכול להציע טיפים פיננסיים ולהתריע במידת הצורך, אך הוא אינו מכיר את כל יסודות העסק כמו שיועץ עסקי מכיר ולא תוכלו להסתמך עליו, בטח אם מדובר בעסק קטן שבתחילת הדרך.

היום יש עסקים רבים שחייבים לקבל ייעוץ עסקי ואינם מבינים עד כמה זה קריטי עבורם, יועץ עסקי יספק להם סיוע בכל מה שקשור לתזרים מזומנים, הגדרת יעדים, הקטנה של כל הוצאה בעסק, יציע פתרונות איך לחסוך בכוח אדם, איך לנהל את העסק במישור השיווקי, ילמד טקטיקות מכירות ופרסום ועוד מגוון של פעולות יקרות מפז.

לקוחות ממליצים

Anat P
Anat P
2020-04-25
דויד שוורץ מחברת x2y מומחה בליווי מנהלים ואנשי מכירות. ההבנה שלו את העסק ביחד עם הקשר האישי שהוא יוצר איתך, עושים אותו ליועץ העיסקי הטוב ביותר שפגשתי.
Evyatar Ben Baruch
Evyatar Ben Baruch
2016-12-19
ליווי אישי ומקצועי לאורך כל הדרך!
אלמוג ינאי
אלמוג ינאי
2016-12-04
שירות מקצועי ואבחון עסקי מדויק, תודה לדויד שוורץ!

עזרה והצהרת נגישות

X2Y ייעוץ עסקי | כל הזכויות שמורותיועץ עסקי להצלחת העסק
LinkedIn
Share
WhatsApp
phone icon
Whatsapp icon