מימוש הפוטנציאל העסקי

מרגיש שהעסק שלך מסוגל ליותר ? שהוא לא מממש את הפוטנציאל שלו ?
לנו יש את הכלים למימוש הפוטנציאל העסקי ולהגדלת הרווחיות

עקרונות השיטה

השיטה מבוססת על ראיה כוללת של העסק והבנה שכדי שהעסק יוכל לממש את מלא הפוטנציאל העסקי שלו, עליו להצטיין בכל אחד מהמכלולים שבו. כמו כן במסגרת השיטה מכמתים מצב נוכחי ע"י מתן הערכה מספרית לכל האחת מהמכלולים, מזהים את החוליה החלשה ביותר ומשפרים את כלל המכלולים באמצעות כלים מקצועיים שמוכיחים את עצמם בכל פעם מחדש.

מימוש הפוטנציאל העסקי

שלב 1 – אבחון עסקי

במסגרת תהליך האבחון אנו עוברים עם בעל העסק על כל אחד מן המכלולים שלעיל ומבקשים ממנו לתת להם את הציון המתאים לדעתו מ 1-10. למשל באבחון עסקי שביצענו לאחרונה בחברה לריהוט משרדי בעל העסק ניתן את התוצאות הבאות: ניהול – 8, כוח אדם – 7, מכירות – 6, התנהלות פיננסית – 7, פרסום – 8.

כשניסינו להבין מדוע למכיירות הוא נתן 6 הוא הסביר שבחירת אנשי המכירות לא הייתה נכונה כמו גם הסכם השכר דרך הניהול של אנשי המכירות והיכולת לסחוף אותם להתאמץ יותר.

אבחון עסקי באמצעות שיטת ניקוד

שלב 2 – זיהוי החוליה החלשה

לכל עסק יש חוליה חלשה, קיים לפחות תחום אחד שהוא "עקב האכילס" של העסק והוא לרוב זוכה גם בציון הנמוך ביותר. בהרבה מקרים אנו נתקלים במכירות כחוליה החלשה כמו גם בניהול תזרים המזומנים, ניהול זמן והיכולת לגייס ולנהל עובדים בצורה יעילה. לרוב ב"חוליה החלשה" בעל העסק מבין פחות או לא מתמצא ולכן הוא הטיפול בו נזנח ופוגע בהתנהלות העסקית כולה.

שלב 3 – תיקון ושיפור בכלים מקצועיים

אחרי שביצענו אבחון וזיהינו את החוליה החלשה אנו באים לתקן ולשפר. לרוב בכלים מקצועיים ובשיטות עבודה מוכחות שסיגלנו לעצמנו עם השנים. למשל אם נזהה שהחוליה החלשה היא המכירות ואופן ניהולם אנו נציע (וניישם) שיטה מקצועית לגיוס אנשי מכירות, לבניית נוסחת שכר מנצחת, לחניכה מקצועית שתוגדר בזמן ולבניית סרגל מאמצים מאתגר אך בר השגה לאנשי המכירות שתכליתו תוצאות אל מול לוחות זמנים באופן מדורג ומושכל כך שיכניס את המכירות למערכת באופן מטיבי ויגרום לו להשתלב הן ברמה המקצועית והן ברמה החברתית תוך מימוש מלא הפוטנציאל הגלום בו.

תיקון ושיפור באמצעות כלים מקצועיים בעת תהליך ליווי עסקי

שלב 4 – בקרה ושיפור מתמיד

עם סיום שלב התיקון של החוליה החלשה ושל שאר המכלולים הדורשים תיקון  בעסק מתחיל תהליך ליווי ובו ניהול מיטבי של העסק תוך כדי שיפור מתמיד של כל המכלולים בו. למשל בחברה להפקת אירועים נדרשה פעילות יזומה  לאורך זמן שבאה לידי ביטוי בקמפיין פרסומי יצירתי, השתתפות בתערוכות, יצירת שת"פ אסטרטגי ועוד.

העסק שלך מסוגל ליותר ? צור איתנו קשר!

 

לקוחות ממליצים

Anat P
Anat P
2020-04-25
דויד שוורץ מחברת x2y מומחה בליווי מנהלים ואנשי מכירות. ההבנה שלו את העסק ביחד עם הקשר האישי שהוא יוצר איתך, עושים אותו ליועץ העיסקי הטוב ביותר שפגשתי.
Evyatar Ben Baruch
Evyatar Ben Baruch
2016-12-19
ליווי אישי ומקצועי לאורך כל הדרך!
אלמוג ינאי
אלמוג ינאי
2016-12-04
שירות מקצועי ואבחון עסקי מדויק, תודה לדויד שוורץ!

עזרה והצהרת נגישות

X2Y ייעוץ עסקי | כל הזכויות שמורותיועץ עסקי להצלחת העסק
LinkedIn
Share
WhatsApp
phone icon
Whatsapp icon