הקמת עסק בישראל – כל מה שרציתם לדעת

חולמים על עסק עצמאי משלכם? מעוניינים לפתוח עסק בבעלותכם? בכתבה שלפניכם תוכלו למצוא את כל השלבים החשובים בדרך לפתיחת עסק עצמאי בישראל.
פתיחת עסק עצמאי היא ללא ספק משימה מורכבת ומאתגרת המחייבת כל אחד ואחת מביניכם החולם על עסק עצמאי משלו, לפעול באופן שיטתי ויעיל כבר משלבי התכנון המקדימים, וזאת על מנת לפעול "על פי הספר" מה שנקרא ולבחון את כל ההיבטים הנלווים לפתיחתו והקמתו של בית עסק כזה או אחר בישראל. בשורות שלפניכם, ריכזנו עבורכם מספר נקודות לפעולה ומחשבה בדרך להקמת עסק בישראל.

רגע לפני שמחליטים לפתוח עסק – מה חשוב לדעת?

הקמת עסק עצמאי בכל תחום שהוא, מחייבת אתכם לאפיין את בית העסק אותו אתם מעוניינים לפתוח, וזאת עוד בטרם אתם פועלים בהיבטי הבירוקרטיה הכוללים בין היתר: פתיחת תיק עסק ברשויות המס והמע"מ, פתיחת חשבון בנק עסקי וכדומה. בשלב הראשון, אנו ממליצים לכם לאפיין ולהגדיר בצורה המדויקת ביותר את פעילותו של בית העסק עליו אתם חולמים. לצורך כך, מומלץ לענות בהרחבה (ככל הניתן) על מספר שאלות מנחות כגון: מהו תחום העיסוק אליו משתייך העסק? מהו הידע והניסיון העומד לרשותכם בתחום עיסוק זה? מיהו קהל היעד של בית העסק וכיצד תוכלו להגיע אליו? מהן מערכות הציוד ומהם חומרי הגלם הנדרשים מכם לצורך הקמת העסק? היכן העסק יפעל ומהן העלויות הראשוניות הנדרשות מכם לצורך הקמתו של בית העסק? מענה רחב ככל הניתן על שאלות אלו ונוספות יספק לכם רקע ראשוני לקיומו של מספר בדיקות מקדימות אותן מומלץ לבצע במסגרת ליווי עסקי מקצועי הניתן לכם בין היתר על ידי יועצים עסקיים העוסקים ומתמחים בליווי הליכי הקמה של עסקים בישראל.

לאחר שגיבשתם לעצמכם רקע כללי וראשוני על העסק עליו אתם חולמים, אנו ממליצים לכם לבצע פעולת "ריגול תעשייתי" בבתי עסק בעלי מאפיינים זהים לעסק עליו אתם חולמים. לצורך כך, אנו ממליצים לכם לפקוד את אותם בתי עסק ולבחון את דרך פעילותם. כמו כן, אנו ממליצים לכם לבחון את עלויות המוצרים והשירותים המוצעים על ידי בתי עסק מתחרים לעסק אותו מתכוונים להקים ולהעלות על דף (או קובץ ממוחשב) את כל המידע אותם אתם "דולים" במסגרת פעולת הריגול.

פתיחת עסק

בדיקת כדאיות כלכלית והכנת תכנית עסקית

בשלב המקדים השני לפתיחת עסק עצמאי, אנו ממליצים לכם להיוועץ עם גורמים מקצועיים העוסקים ומתמחים בליווי עסקים וזאת למטרות בדיקת היתכנות כלכלית ובדיקת כדאיות כלכלית, כאשר בשלב הבא, אותם גורמים מקצועיים יסייעו לכם גם בהכנתה של תכנית עסקית המהווה את האמצעי החשוב ביותר לכל יזם ובעל עסק המתכנן להקים ולפתוח עסק חדש.

הבדיקות הכלכליות הנלוות לפתיחת עסק חדש, נועדו לבחון את הכדאיות הכלכלית הנלווית להקמתו של העסק עליו אתם חולמים, וזאת תוך שכלול מקורות המימון העומדים לרשותכם. בדיקות אלו, מאפשרות תכנון פיננסי נכון ומדויק לשלבי הפתיחה וההקמה וברוב המקרים הדבר ימנע מכם לקרוס כלכלית גם במקרים בהם העסק לא יעלה על דרך המלך במהלך חודשי פעילותו הראשונים. בחלק מהמקרים, ממצאי בדיקת הכדאיות הכלכלית, תחייב אתכם לפעול ו/או לחשוב בדרך קצת שונה על אופי בית העסק עליו אתם חולמים.

לאחר גיבוש ממצאי הבדיקות הכלכליות המקדימות, חשוב שתכינו לעצמכם תכנית עסקית המפרטת בתוכה את כל הנקודות החשובות בדרך להקמתו של בית העסק, לרבות, מקורות מימון לעסקים העומדים לרשותכם, מקורות לגיוס מימון, עלויות ההקמה הנדרשות, הוצאות שיווק ופרסום, צפי של תזרים המזומנים, צפי ההכנסות וההוצאות החודשיות וכדומה. חשוב שהכנתה של התכנית העסקית תעשה בעזרתו של יועץ עסקי ושפרטיה יכללו גם תכנית שיווקית בה מומלץ לפרט את כל האפשרויות העומדות לרשותכם לצורך פרסום, קידום ושיווק בית העסק בכל ערוץ מדיה אפשרי.

מתיאוריה לפרקטיקה

רק לאחר שבחנתם את הכדאיות הכלכלית בדבר הקמתו והפעלתו של בית העסק ורק לאחר שהכנתם לעצמכם תכנית עסקית מובנית המפרטת בתוכה את כל המידע הכלכלי, התפעולי והשיווקי הנחוץ לכם לצורך תפעול בית העסק, אנו ממליצים לכם לעבור משלבי התיאוריה לשלב הפעלות היזומות להקמת בית העסק. בשלב זה, תדרשו בראש ובראשונה לבצע רישום של בית העסק ברשויות המס בישראל, כאשר החוק בישראל מחייב כל בעל עסק חדש לבצע רישום של העסק במשרדי המע"מ, הביטוח הלאומי ומס הכנסה. בהתאם לייעוץ המקצועי אותו קיבלתם בשלבים המקדימים, עומדת לרשותכם האפשרות לרישום בית העסק במסגרת 3 סוגים שונים של ישויות עסקיות:

• עוסק פטור- עוסק אשר אינו נדרש לשלם מע"מ על העסקאות אותן הוא מבצע (מותאם אך ורק לעסקים שצפי מחזור העסקאות השנתי שלהם נמוך מהסכום המדויק המוגדר בחוק).

• עוסק מורשה- בעל עסק עצמאי המחויב בהוספת מע"מ בשיעור של 17% (נכון להיום) לכל עסקה אותה הוא מבצע, וכמו כן, לקזז מע"מ מתשומות כאלו ואחרות להן הוא נדרש לצורך תפעול בית העסק.

• חברה בע"מ- ישות עסקית ומשפטית עצמאית נפרדת מבעליה. להקמה של חברה בע"מ יתרונות רבים בהיבט המשפטי וזאת לצד חסרונות בכל הנוגע לעלויות ההקמה הגבוהות ותפעול חברות בע"מ בהשוואה לעוסק פטור ו/א ועוסק מורשה.

לאחר רישום בית העסק ברשויות, תדרשו לפתוח חשבון בנק עסקי באמצעותו תנהלו את כל הצעדים הכלכליים של בית העסק. כמו כן, תדרשו לשכור את שירותיו של רואה חשבון ו/או שירותי הנהלת חשבונות לצורך ניהול תיק העוסק ו/או החברה על פי הוראות החוק.

כל אחד מהשלבים המפורטים לעיל, מהווים את השלבים המרכזיים בדרך להקמתו ופתיחתו של עסק חדש בישראל, כאשר השלבים המקדימים חיוניים עבור כל אחד ואחת מביניכם המעוניין להבטיח את עתידו הכלכלי במסגרת ניהול ותפעול בית העסק עליו הוא חולם. שיהיה בהצלחה!

לקוחות ממליצים

Anat P
Anat P
2020-04-25
דויד שוורץ מחברת x2y מומחה בליווי מנהלים ואנשי מכירות. ההבנה שלו את העסק ביחד עם הקשר האישי שהוא יוצר איתך, עושים אותו ליועץ העיסקי הטוב ביותר שפגשתי.
Evyatar Ben Baruch
Evyatar Ben Baruch
2016-12-19
ליווי אישי ומקצועי לאורך כל הדרך!
אלמוג ינאי
אלמוג ינאי
2016-12-04
שירות מקצועי ואבחון עסקי מדויק, תודה לדויד שוורץ!

עזרה והצהרת נגישות

X2Y ייעוץ עסקי | כל הזכויות שמורותיועץ עסקי להצלחת העסק
LinkedIn
Share
WhatsApp
phone icon
Whatsapp icon