הקשיים בניהול עסק קטן

בימינו כל אחד יכול לפתוח עסק יחסית בקלות, אך השאלה המעניינת והחשובה כיצד לשרוד בעסק? לא צריך להשקיע מיליונים על מנת לפתוח עסק וניתן להתחיל מסכום כסף נאה או דרך מימון של בנק או הלוואה. אך גם אצל עסקים קטנים, כשם שבעסק גדול, מקרים אלה מחייבים בייעוץ עסקי על מנת להתנהל נכון ולא לעשות טעויות קריטיות.

בעסקים רבים היום יש יועצים שמתלווים למייסד העסק ומעניקים ייעוץ וטיפים חשובים וטווים יחד תוכנית עסקית לניהול עסק קטן, הם מכוונים את המנהל לנהל נכון ומקצועי את העובדים, איך לקבל החלטות מושכלות בכל מה שקשור לניהול תזרים של העסק, איך ליצור מערכת אמון בין העסק לבנק ועוד. אך לפני כל זה, כלל ראשון בניהול עסקים שמחייב כל עסק חדש יהיה תכנית עסקית.

ייעוץ לחברות וארגונים

פיזור כספים

בעסק קטן או בניהול עסק משפחתי, לא תמיד יש מי שיסייע בהחלטות עסקיות כמו בעסק גדול שמחזיק בתוכו מומחים ויועצים ומוחות רבים. הייעוץ הוא נחוץ בעסקים קטנים בייחוד במקרים בהם כבר על ההתחלה נדמה שהעסק מתחיל להרוויח וישר מתפתים לפזר כספים בלי לחשוב קדימה, מנהלים רבים לא מבינים את החשיבות של טיפוח קשרים עם הבנק או איך לשווק את העסק באופן יצירתי, כיצד להגדיל מכירות וכו' – כל אלה רק יועץ עסקי מומחה ידע לסייע ולנתב כל סוג של עסק קטן בצורה הנכונה לו, לרבות עסק קטן משפחתי.

היעדר תוכנית עסקית

כל עסק קטן יהיה חייב להיצמד לתוכנית עסקית מלכתחילה וללכת בעקבותיה בכל פן ומישור. במידה ואין תוכנית עסקית מוגדרת הקושי יהיה עצום ובעל העסק עלול לשגות, לעשות טעויות קרדינליות שיכולות לגרום לקריסה של העסק, הוא יכול להגיע בקלות למצב של מינוס גדול בבנק או היעדר אפשרות לשלם משכורות או אי יכולת לשלם פנסיה לעובדים או לספקים וכו'.

המעטה בערכם של יועצים

אם עסק קטן נקלע למשבר, הוא חייב להיעזר בייעוץ עסקי אחרת פניו מועדות מטה. הרבה בעלי עסקים לא מעריכים את עבודתו של יועץ עסקי ורואים בו מותרות, אך נהפכו, ישנם מצבים שבהם האדם היחיד שיכול להוציא את העסק מהברוך שנקלע אליו העסק, לייצב אותו חזרה על הקרקע ולדעת איפה טמונה הבעיה ולטפל בה במהירות- הוא יועץ עסקי מומחה!

חשיבה חיובית

בנוסף, מומלץ מאוד, במידה ונקלעתם לקושי עם העסק, לא לאפשר לעצמכם ליפול לבור שחור וכן לחשוב איך ניתן לצאת מהמשבר הזה כשידכם על העליונה. להיות אופטימיים ולהבין שעם מוטיבציה, רצון ותושייה תוכלו להשיג חזרה יציבות. עסק שנפל לקשיים או שנמצא במצב קשה יותר כמו חדלות פירעון יפסיד הרבה ממצב זה, לכן החשוב הוא לדעת להשתקם מהקושי ולשקם את העסק עוד בטרם תגיעו למשבר חריף שכזה.

לקוחות ממליצים

Anat P
Anat P
2020-04-25
דויד שוורץ מחברת x2y מומחה בליווי מנהלים ואנשי מכירות. ההבנה שלו את העסק ביחד עם הקשר האישי שהוא יוצר איתך, עושים אותו ליועץ העיסקי הטוב ביותר שפגשתי.
Evyatar Ben Baruch
Evyatar Ben Baruch
2016-12-19
ליווי אישי ומקצועי לאורך כל הדרך!
אלמוג ינאי
אלמוג ינאי
2016-12-04
שירות מקצועי ואבחון עסקי מדויק, תודה לדויד שוורץ!

עזרה והצהרת נגישות

X2Y ייעוץ עסקי | כל הזכויות שמורותיועץ עסקי להצלחת העסק
LinkedIn
Share
WhatsApp
phone icon
Whatsapp icon