שיווק דיגיטלי לעסקים

עסקים קטנים וגדולים זקוקים לשיווק על מנת להרחיב את מעגל הלקוחות שלהם. אף עסק לא יכול לקפוא במקום, לכן הדרך היחידה להמשיך להרוויח ולגדול היא לחשוף את המוצר או השירות לקהלי יעד חדשים. למזלם של בעלי עסקים, יש כיום מגוון רחב של דרכים לבצע שיווק יעיל וכמובן מרחב דיגיטלי שלם שעומד לרשותם בכל רגע נתון.

שיווק דיגיטלי הוא חלק בלתי נפרד מארגז הכלים של בעלי עסקים במאה ה-21. אף עסק לא יכול להסתדר כיום ללא נוכחות דיגיטלית מינימאלית, מה גם שבשלב מסוים העסק נדרש להגדיל את הפעילות שלו במרחב המקוון ולהגיע ללקוחות חדשים. במקביל, שיווק דיגיטלי מאפשר לבעלי עסקים לשמור על קשר עם לקוחות קיימים וכך למנוע נטישה.

השאלה המתבקשת היא כיצד יכולים בעלי עסקים לנצל את היתרונות של שיווק דיגיטלי. אחרי שעונים על זה, קל יותר להשוות בין הפלטפורמות הקיימות ולהבין אילו כלים נמצאים בכל אחת מהן. בנוסף, מומלץ לערב אנשי מקצוע עם רקע בתחום של ניהול קמפיינים או פתרונות שיווק לעסקים כדי לחסוך זמן והוצאות.

פלטפורמות השיווק והכלים העומדים לרשות בעלי עסקים

יש מספר פלטפורמות שיווק מרכזיות שקשורות לעידן הדיגיטלי ונמצאות במרחב המקוון. בעלי העסקים יכולים להשוות בין הפלטפורמות האלה לפי המטרות שהם רוצים להשיג, כמו גם לשלב ביניהן במקרים של מיתוג עסק חדש או חיפוש אחר פתרונות שיווק לעסקים ותיקים.

הפלטפורמה העיקרית שבה משתמשים כיום על מנת לשווק עסקים בצורה דיגיטלית כוללת רשתות חברתיות. כאן מדובר בעיקר על FACEBOOK או INSTAGRAM, שנמצאות תחת בעלות משותפת אך פונות לקהלי יעד שונים: INSTAGRAM היא רשת חברתית שמבוססת על תמונות ולכן משמשת בעיקר צעירים, בעוד FACEBOOK מתאימה לגולשים מבוגרים יותר. לשם השוואה, הרשת החברתית TWITTER יחסית מצומצמת אך פונה לקהל יעד משכיל והרשת החברתית לינקדאין מיועדת בעיקר למחפשי עובדים ועבודה.

 

פלטפורמות שיווק דיגיטליות לעסקים

 

בתוך הרשתות החברתיות עצמן יש כלים שונים שבהם בעלי עסקים יכולים להשתמש כדי לשווק את עצמם. על קצה המזלג אפשר להזכיר פוסטים בפייסבוק, העלאת תמונות וסטורי באינסטגרם או פעילות בשיתוף הגולשים. בפועל, המטרה היא שהגולשים ברשתות החברתיות ישתפו את המסר השיווקי ויהפכו אותו לוויראלי ונפוץ. כך למעשה בעל העסק מגדיל את מרחב ההשפעה השיווקית שלו – בלי לשלם על זה עוד כסף.

פלטפורמה אחרת לגמרי של שיווק דיגיטלי לעסקים היא כמובן מנועי חיפוש. למרות שיש כמה סוגים שונים של מנועי חיפוש, הרוב המובהק של הגולשים מכיר את גוגל. כתוצאה מכך, בעלי עסקים משתמשים בגוגל על מנת לפרסם את עצמם ולהניע גולשים לפעולה. בנוסף, בעזרת גוגל ניתן לבצע קמפיין פרסומי מדויק ולהגיע לקהלי יעד ספציפיים.

הכלים שעומדים לרשות בעלי עסקים שרוצים לשווק את עצמם באמצעות מנוע החיפוש של גוגל נקראים SEO – או במילים אחרות search engine optimize. כאן נעשה ניסיון להפוך את אתר האינטרנט של העסק לנגיש יותר עבור מנועי החיפוש, על מנת שיקדמו אותו בצורה אורגנית וטבעית בתוצאות החיפוש. ככל שאתר האינטרנט נמצא גבוה יותר בתוצאות החיפוש, כך יש יותר סיכוי שהגולשים ימצאו אותו ויגיעו אל העסק.
עוד כלי שמאפשר שיווק דיגיטלי באמצעות מנועי חיפוש הוא קידום ממומן. את זה עושים באמצעות מנגנון PPC שבו בעל העסק, או המפרסם, משלמים רק על כניסות ולחיצות על המודעה. מבלי להיכנס יותר מדי לפרטים טכניים, אפשר להסתפק בכך שמדובר בכלי שיווק יעיל שמשיג תוצאות מעולות בתוך זמן קצר.

עוד פלטפורמות שיווק דיגיטלי לעסקים כוללות המלצות תוכן או שימוש בבאנרים. המאפיין המשותף לשני הכלים הללו הוא ניצול המקום הקיים בתוך אתרי אינטרנט ופורטלים שבהם הגולשים ממילא נמצאים, כמו גם ניסיון להגדיל את הנוכחות האינטרנטית של בעלי עסקים קטנים וגדולים.

יתרונות השיווק הדיגיטלי

על רקע האמור לעיל אפשר להבין טוב יותר את היתרונות של שיווק דיגיטלי. זו שיטת שיווק שמביאה חשיפה גבוהה בתוך זמן קצר, היא מתאימה לעסקים בכל רחבי העולם והיא מאפשרת שיווק ישיר של שלל מוצרים ושירותים. יתרה על כך, בעתיד הנראה לעין צפוי השימוש באינטרנט להמשיך ולהתרחב ולכן בעלי עסקים לא יכולים להרשות לעצמם לקפוא על השמרים או לא להופיע בפלטפורמות השיווק הקיימות.

בנוסף, שיווק דיגיטלי לעסקים כמו למשל באמצעות מנוע החיפוש של גוגל, רשתות חברתיות או פרסום מבוסס תוכן משתלם בטווח הקצר והארוך. בטווח הקצר הוא משתלם כי הוא משיג תוצאות, בעוד בטווח הארוך הוא משתלם בגלל עלויות יחסית נמוכות. בהשוואה לפרסום מסורתי בטלוויזיה או אפילו ברדיו, אין תחליף לשיווק דיגיטלי שמותאם לצרכי העסק ולתקציב שעומד לרשותו.

שיווק וקידום עסקים בגוגל

כמו כן, אי אפשר לדבר על היתרונות של פתרונות שיווק לעסקים בלי להזכיר תוצאות בזמן אמת. במהלך ניהול קמפיינים במרחב המקוון ניתן לראות תוצאות בכל רגע נתון ולפיהן לבצע התאמות ושינויים. במילים אחרות, שיווק דיגיטלי משתנה תוך כדי תנועה והוא דינאמי בדיוק כמו המאפיינים של האינטרנט בעצמו.

עוד יתרון חשוב של שיווק דיגיטלי לעסקים בא לידי ביטוי בטירגוט נכון של קהל היעד. המטרה היא להגיע לקהל היעד הספציפי שמתעניין במוצר או בשירות, ברגע המדויק שבו הוא מוכן לבצע את הפעולה ולרכוש אותו. הדרך למצוא את קהל היעד היא לשלב בין קידום אתרים במנועי חיפוש לבין ניהול קמפיינים ברשתות החברתיות. היות ולכל רשת חברתית או מנוע חיפוש יש ממילא מידע על הגולשים, כל שנותר הוא לבצע את השיווק בצורה מדויקת ונכונה.

לסיכום, שיווק דיגיטלי הוא תנאי להצלחה של עסקים. בעזרת ייעוץ עסקי שמתמקד בו אפשר להשיג יתרונות רבים ואת התוצאות רואים מהר ומדויק.

לקוחות ממליצים

Anat P
Anat P
2020-04-25
דויד שוורץ מחברת x2y מומחה בליווי מנהלים ואנשי מכירות. ההבנה שלו את העסק ביחד עם הקשר האישי שהוא יוצר איתך, עושים אותו ליועץ העיסקי הטוב ביותר שפגשתי.
Evyatar Ben Baruch
Evyatar Ben Baruch
2016-12-19
ליווי אישי ומקצועי לאורך כל הדרך!
אלמוג ינאי
אלמוג ינאי
2016-12-04
שירות מקצועי ואבחון עסקי מדויק, תודה לדויד שוורץ!

עזרה והצהרת נגישות

X2Y ייעוץ עסקי | כל הזכויות שמורותיועץ עסקי להצלחת העסק
LinkedIn
Share
WhatsApp
phone icon
Whatsapp icon