ייעוץ לעסקים משפחתיים

מהי נקודת התורפה של עסקים משפחתיים?

עסק משפחתי הוא אחד מצורות ההתאגדות הנפוצות ביותר ואין כל ספק שאחת המוצלחות שבהם. הביחד המשפחתי, התמיכה שמעניקים אחד לשני ויתרונות רבים ואחרים נותנים את אותותיהם והופכים עסקים משפחתיים לכה מוצלחים. עם זאת, גם לניהול עסק משפחתי ישנן נקודות תורפה, אשר אם לא נטפל בהן יכולות לאיים על שלמותו של העסק או לכול הפחות להוביל להפסדים של העסק.

בין החולשות ניתן להזכיר מחסור במומחיות בנושאים מסוימים בעיקר הכספיים, קושי בהעברת מקל הניהול מן הדור הראשון לשני וקשיים ביחסים המשפחתיים אשר משפיעים על היחסים המקצועיים בעסק עצמו ועלולים להקשות על התנהלותו וצמיחתו.

ייעוץ עסקי לעסק משפחתי

כיצד יועץ עסקי יכול לסייע  לעסקים משפחתיים בבעיות אלו?

ייעוץ לעסקים משפחתיים הוא בדיוק הפתרון לנקודות התורפה שעלו לעיל וביכולתו לשפר פלאים כל עסק ובכלל זה גם עסק משפחתי. ראשית, יועץ עסקי ילווה את העסק המשפחתי ויבנה תכנית עסקית מא' עד ת', זאת כמובן תוך מתן ביטוי לרצונות מנהלי העסק, יכולותיהם בפועל של העובדים בעסק ושמירה על הפן המשפחתי של העסק. למעשה ללא ייעוץ לעסקים משפחתיים ותכנית עסקית סדורה וללא הצבת יעדים ברורים, כל עסק יחדל לתפקד ומכאן תפקידו החשוב של היועץ עסקי.

שנית, יועץ לעסק משפחתי יכול לסייע ולעזור בהעברת המקל בין הדורות ולייעץ מניסיונו על הדרך הנכונה לעשות כן. על מנת שהעברה זו לא תפגע ברווחי העסק כמו גם ביחסים הבין משפחתיים. ולא פחות חשוב מכך, היא העובדה כי יועץ עסקי לעסקים משפחתיים יכול לסייע לגשר בין בני המשפחה ולהוות דמות חיצונית אובייקטיבית אשר על דעתה ניתן לסמוך.

יועץ לעסקים מקצועי

העיקרון המנחה – שיפור העסק בלא פגיעה במשפחה באמצעות קואצינג עסקי

אחד העקרונות החשובים ביותר כאשר מעניקים ייעוץ לעסקים משפחתיים – הוא לשמור על האופי המשפחתי של העסק בעת הייעוץ ולא לשנות מן הקצה אל הקצה את דרך פעילותו של העסק. אל לו ליועץ ליצור יש מאין, אלא לפעול במסגרת הקיימת, לשפר ולייעל אותה תוך הובלה להשגת יעדים. לתפיסתנו, יועץ אשר פועל בניגוד לרצונותיהם הראשוניים של בעלי החברה, חוטא לתפקידו ולמעשה הייעוץ שלו לא יוביל את החברה לרווח ויתכן אף להפסדים ולקשיים בינאישיים.

אם גם הנכם שותפים בעסק משפחתי, ואתם חשים כי יש מקום לשיפור או ייעול בחברה בעזרת קואצינג עסקי – אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו, X2Y – חברה לייעוץ עסקי לעסקים משפחתיים.

לקוחות ממליצים

Anat P
Anat P
2020-04-25
דויד שוורץ מחברת x2y מומחה בליווי מנהלים ואנשי מכירות. ההבנה שלו את העסק ביחד עם הקשר האישי שהוא יוצר איתך, עושים אותו ליועץ העיסקי הטוב ביותר שפגשתי.
Evyatar Ben Baruch
Evyatar Ben Baruch
2016-12-19
ליווי אישי ומקצועי לאורך כל הדרך!
אלמוג ינאי
אלמוג ינאי
2016-12-04
שירות מקצועי ואבחון עסקי מדויק, תודה לדויד שוורץ!

עזרה והצהרת נגישות

X2Y ייעוץ עסקי | כל הזכויות שמורותיועץ עסקי להצלחת העסק
LinkedIn
Share
WhatsApp
phone icon
Whatsapp icon