כל מה שצריך לדעת לפני הקמת חברה או עסק חדש

החלטתם להקים עסק שהוא חדש ושלכם? הרבה מזל טוב!
פתיחת של עסק הינו מהלך גדוש ומורכב באתגרים, אבל הוא לא מוכרח להיות קשה ולא נעים לאורך זמן, ועם העידוד והמידע הנכון ניתן לגלות שהוא אילו מהנה ונעים.

אך לפני שאתם מתחילים לצאת לדרכם המאתגרת וממש לפני פתיחה של העסק שלכם, או אולי שדרוג של עסק שקיים להלן דברים חשובים שכדאי שתכירו קודם לכן שיכולים לסייע לכם בתהליך עצמו. קיימים 4 סוגי עסקים שניתן לפתוח היום: עוסק פטור, עוסק מורשה, שותפות וחברה פרטית בע"מ.

הקמה חברה או עסק

עוסק פטור

עוסק פטור הוא למעשה עוסק שפטור מתשלום מע"מ על העבודה שהוא עושה, ועל הקניות שהוא מבצע עבור העסק אין לו זיכוי על המע"מ שלו. מה שאומר שלא ניתן לבקש מכם חשבונית מס, כי אסור לכם להנפיק אחת כזו. ומצד שני, כל מה שאתם קונים לא מקבל "החזר" מתשלום מע"מ.

עוסק פטור אומר שאתם מרוויחים עד איקס סכום כלשהו בשנה. כשהX משתנה מדי שנה. יש מספר של שירותים שלא יכולים להיות עוסקים פטורים וזקוקים לבעל מקצוע בשביל לברר את זה לעומק. צריך להבין כי אתם הוא בעצם העסק. תעודת הזהות שלכם היא זאת שמייצגת את העסק. מה שאומר עוד שאתם לא יכולים להוציא לעצמכם תלוש של משכורת אלא חיים מההכנסה עצמה ממה שנשאר. אתם יכולים להעסיק עוד 2 אנשים ולהביא להם משכורת.

עוסק-מורשה

לעוסק זה אין פטור על מע"מ. על כל מה שאתם בעצם מספקים אתם משלמים גם מע"מ. וכל מה שאתם קונים עבור עסק עצמו יש זיכוי על המע"מ. אתם הוא העסק, כמו כן תעודת הזהות שלכם היא מספר הרישום של העסק ואתם לא יכולים להוציא לעצמכם תלוש משכורת. אתם כן יכולים להעסיק אנשים ולשלם להם משכורת.

שותפות

שותפות היא בעצם או עוסק פטור או מורשה, אך ההבדל, שכל אדם בעסק, צריך להיות רשום כשותף בעסק, ברשם השותפויות. רצוי לערוך חוזה עם כל השותפים שבו יצוין  מה החובות ומה הזכויות של כל שותף ואיך יש להתנהל במצב מורכב.

חברה פרטית בע"מ

ישנן מספר סוגי "חברות" כמו חברות הייטק שיכולים ליצור חברה פרטית ושתהיה בע"מ, משמע ערבון מוגבל. לא כל חברה רשאית להיות, חברה בע"מ. חברה פרטית מקבלת מספר של חברה פרטית שנקרא -(ח.פ.). היא נרשמת בגוף מיוחד של המדינה שנקרא -רשם חברות.

כל העסקים חייבים להירשם במס הכנסה, ובמע"מ. חשוב לציין שאם עוסק פטור חורג מהתקציב של הפטור הוא יצטרך לשלם את המע"מ כהפרש או להפוך להיות עוסק  מורשה.

דו"ח רווח והפסד

יש דו"ח שאתם מקבלים מדי שנה שהוא מגיע בסוף של השנה. הוא מגיע אליכם ממנהל החשבונות שלכם. או מרואה החשבון הוא נקרא דו"ח של רווח והפסד. הוא מציג למעשה את כל מה שהרווחתם במהלך השנה מול כל ההוצאות שהיו לכם ואז בשורה תחתונה, הוא מציין כמה נשאר לכם ביד. כלומר הוצאות מינוס ההכנסות.

במידה ואתם בפלוס תזהו שאתם בפלוס משמע שהרווחתם השנה ואם אתם במינוס משמע שהפסדתם השנה.  ברור לכל שההמלצה היא להיות בפלוס במהלך כל השנה ואפילו גבוה. חשוב להתייעץ עם בעלי מקצוע בתחום שיכולים לסייע לכם בהחלטות רבות של פתיחת עסק.

נכתב באדיבות: X2Y ייעוץ לעסקים

לקוחות ממליצים

Anat P
Anat P
2020-04-25
דויד שוורץ מחברת x2y מומחה בליווי מנהלים ואנשי מכירות. ההבנה שלו את העסק ביחד עם הקשר האישי שהוא יוצר איתך, עושים אותו ליועץ העיסקי הטוב ביותר שפגשתי.
Evyatar Ben Baruch
Evyatar Ben Baruch
2016-12-19
ליווי אישי ומקצועי לאורך כל הדרך!
אלמוג ינאי
אלמוג ינאי
2016-12-04
שירות מקצועי ואבחון עסקי מדויק, תודה לדויד שוורץ!

עזרה והצהרת נגישות

X2Y ייעוץ עסקי | כל הזכויות שמורותיועץ עסקי להצלחת העסק
LinkedIn
Share
WhatsApp
phone icon
Whatsapp icon