כיצד להימנע ממצב של פשיטת רגל?

ודאי שמעתם לא פעם את המושג הלא סימפטי 'פשיטת רגל', אז מה זה אומר פשיטת רגל? פשיטת רגל היא המצב הסופי בדרך כלל שאליו מגיע החייב שאינו יכול עוד להתארגן נכון ולשלם את חובותיו או שהוא חסר אמצעים ויש להסדיר את סבך החובות שלו בדרך דרסטית יותר כמו הכרזה על פשיטת רגל. בהליך זה מממשים את כל הנכסים של החייב ועורכים בדק בית מהיסוד לראות כיצד יוכל להחזיר כמה שיותר מהחובות כדי להגיש תכנית תשלומים.

איך להימנע מפשיטת רגל

תוכנית תשלומים

תכנית זו נועדה על מנת לתת לחייב אופק כדי לשאוף אליו ולהתארגן לפיו כדי להחזיר את חובותיו, ולנושים ניתן הצפי להחזר חובות. הפטור ניתן לו רק לאחר שגם מוודאים שלא מדובר ביצירת חוב שלא בתום לב. בתום תקופה זו של 18 חודשים, שהיא תקופת הרפורמה בחובות שהוכרז עליה לאחרונה, יוכלו החייב והנושים לקבל את תכנית הפירעון של כונס הנכסים שתוגש לצדדים. רק אז, יכול להינתן הפטר מהחובות וגם לאחר שהוכח כי החייב אכן עומד בתשלומים ובמה שהוטל עליו. זה לא אומר שבתוך 18 חודשים מפסיקים לשלם, אלא שממשיכים לעמוד בתכנית פירעון החובות כדי שלא תבוטל ההכרה הרשמית בו.

ייעוץ פיננסי לעסק

איך להימנע ממצב של פשיטת רגל?

כדי להימנע ממצב של פשיטת רגל, יש מספר דרכי פעולה אפשריים שבהם ניתן לנקוט. מדובר בפעולות שכדאי לבצע לפני פנייה להליכים משפטיים והן:

גיוס הון

לצרף שותף חדש לחברה כמשקיען או מיזוג החברה או מכירה.

ייזום הליכי התייעלות

מדובר בצמצום הוצאות מוקפד מאוד,ביצוע שינוי מהפכני במבנה של החברה, מכירה של חלק מהנכסים של החברה.

פעילות במישור הפיננסי

ניתן להגדיל את מסגרת האשראי אבל כדאי לבדוק את זה לעומק עם יועץ עסקי על מנת לא להיכנס לברוך גדול יותר. כמו כן ניתן לקחת הלוואה חוץ בנקאית או מהבנק עצמו.

גיבוש הסדר פריסת תשלומים עם הנושים

גם זה הליך שנהוג לבצע עוד טרם לפשיטת רגל הוא מתבצע בעיקר אצל חברות, שהנושים מולם קיים החוב, הינו מצומצם.

למידע נוסף אודות ייעוץ פיננסי לעסקים

מצב המחייב פשיטת רגל לא קורה ביום אחד. בד"כ קיימים סימנים מדאיגים לאורך תקופה המעידים על בעייתיות בהתנהלות העסקית. הנ"ל בא לידי ביטוי בתזרים המזומנים הבעייתי, בחובות המצטברים במחזורי המכירות הנמוכים ועוד.

עוד לפני שמגיעים לפשיטת רגל, אם אתם מרגישים כי שיש בעיות בעסק ונושאים הדורשים התערבות מקצועית אתם מוזמנים לפנות אל חברת x2y יועצים עסקיים. צרו קשר עוד היום וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות!

לקוחות ממליצים

Anat P
Anat P
2020-04-25
דויד שוורץ מחברת x2y מומחה בליווי מנהלים ואנשי מכירות. ההבנה שלו את העסק ביחד עם הקשר האישי שהוא יוצר איתך, עושים אותו ליועץ העיסקי הטוב ביותר שפגשתי.
Evyatar Ben Baruch
Evyatar Ben Baruch
2016-12-19
ליווי אישי ומקצועי לאורך כל הדרך!
אלמוג ינאי
אלמוג ינאי
2016-12-04
שירות מקצועי ואבחון עסקי מדויק, תודה לדויד שוורץ!

עזרה והצהרת נגישות

X2Y ייעוץ עסקי | כל הזכויות שמורותיועץ עסקי להצלחת העסק
LinkedIn
Share
WhatsApp
phone icon
Whatsapp icon