שימור לקוחות הוא חלק חשוב ביותר בהצלחה של כל עסק. כל בעל עסק ירצה לשמר את חוג הלקוחות הקבועים שלו ולהרחיב אותו כל הזמן. גם לאחר שהלקוח הפוטנציאלי הפך ללקוח, זה עדיין לא אומר שהוא לקוח תמידי.
לקוחות צריך לשמר ועלות פעולה זו היא פחות גבוהה מהצורך לגייס לקוחות חדשים. אז חשוב להשקיע בזה על מנת שהלקוח לא יברח. באמצעות יחס ומענה אנושי ושירות לקוחות אדיב יהיה אפשר להגדיל את מעגל הלקוחות ולשמר את אלו שקיימים. אך מה הן הדרכים הנוספות שמבטיחות את שימור הלקוחות החשוב כל כך?
כחלק מתהליך ניהול נכון של עסק, כשמגיע לקוח חדש השקיעו בו מאמץ באיכות השרות ותנו לו את מלוא תשומת הלב, זה ישתלם. נסו לצרף אותו למועדון הלקוחות וכך יהיה ניתן לקבל עליו הרבה אינפורמציה שתועיל לכם. תכירו מה הצרכים שלו לעומק ותצליחו להעניק לו יחס אישי ולהציע לו הצעות שהן מתאימות באופן אישי עבורו.
כל תקשורת שלכם עם הלקוח היא הזדמנות לשמר אותו במועדון הלקוחות. גם אם נוצרה אינטראקציה לא טובה בהתחלה, זאת הזדמנות לתקן ולהפוך אותו ללקוח מרוצה, שירצה לחזור אליכם. נמצא שרוב המתלוננים שקיבלו לבסוף שירות הולם ויחס אישי, עדיין נשארו לקוחות נאמנים. אמינות, אחראיות ואכפתיות הן תחושות שלקוח יודע להוקיר ולנצור, הוא מעריך תכונות אלו, מה שגורם לו לתת אמון בעסק.
לקוחות אוהבים להרגיש מחוזרים ולהרגיש שהם מקבלים יחס שלא תלוי רק ברכישות שלהם. תמיד תגלו אמפטיה ותחושה אישית ללקוחות שלכם גם ללא קשר ישיר לקנייה. בימי הולדת שלחו ברכות אישיות, וניתן ולהגדיל ואף לשלוח זרי יום הולדת או שי צנוע אחר.
מומלץ מאוד לנצל את המדיה והרשת החברתית כמקור להעשרה של הידע של הלקוח. ניתן לערוך משוב קצר ללקוחות ולבדוק מה תחומי ההתעניינות שלהם ולעניין אותם בחידושים, מבצעים של כל סוג העשרה אחר. ניתן לשתף אותם באתרים שהם עצמם נוהגים להתעניין בהם ולמצוא עוד מקורות עניין שמרתקים ומאתגרים את הלקוח ולהגיע אליו בדרך זו.
מרגיש שצריך לשפר את אופן שימור הלקוחות בעסק שלך?
פנה אלינו עוד היום ונבחן יחד כיצד ניתן לשמר טוב יותר לקוחות קיימים ולגייס לקוחות נוספים.
השאירו פרטים באמצעות הטופס