כתיבת תכנית שיווקית לעסקים

מהי תכנית שיווקית לעסק? מה ההבדל בין תכנית שיווקית לתכנית עסקית ומהו המודל הנכון לכתיבת תכנית שיווקית לעסק? כל מה שצריך וחשוב לדעת על תכנית שיווקית לעסק בכתבה שלפניכם.

המערך השיווקי של כל בית עסק הוא למעשה "המנוע הפועם" של העסק ועל פי איכויותיו ותוצאותיו ייקבע קצב ההתקדמות של בית העסק. כיום, בעולם העסקים התחרותי והדינמי, כל בית עסק נדרש להפעיל מערך שיווקי המותאם למידותיו ולכן כתיבת תכניית שיווקית לבית העסק מהווה את אחד מהאמצעים היעילים ביותר להקמתו של מערך שיווקי לבית העסק.

תכנית שיווקית לעסק

מהי תכנית שיווקית לעסק?

תכנית שיווקית לבית העסק היא למעשה תכנית פעולה המשקללת בתוכה את כל האמצעים השיווקיים הנדרשים לבית העסק, החל מבחירת ערוצי ההפצה והמכירות, דרך בחירת אפיקי הפרסום לבית העסק ועד לקיומם של מהלכי קד"מ (קידום מכירות) וכדומה. התכנית השיווקית לבית העסק חייבת להיות מותאמת למידותיו של העסק וצרכיו העסקיים ולכן היא חייבת להיבנות על ידי יועץ שיווקי בעל רקע מקצועי עשיר ורחב ככל הניתן בענף השיווק, המכירות והפרסום.

מהם ההבדלים בין תכנית עסקית לתכנית שיווקית לעסק?

תכנית עסקית היא למעשה מסמך ניהולי המיועד למטרות הגדרת החזון העסקי של בית העסק ו/או המיזם העסקי והיא מורכבת ממספר חלקים שונים העוסקים בעיקר בהיבטים הפיננסיים של בית העסק. ברוב המקרים, מטרתה של התכנית העסקית הינה לצרכי גיוס הון והתוויית אסטרטגיה עסקית לבית העסק. מנגד, תכנית שיווקית לעסק הינה תכנית המפרטת בתוכה את כל דרכי הפעולה הנדרשים לצרכי תפעול מערכי השיווק בבית העסק. במקרים מסוימים, התכנית העסקית משלבת בתוכה גם סעיף העוסק בנושא השיווק אך לצורך הרחבת הפירוט בנושא זה נדרשת פעולה של כתיבת תכנית שיווקית לעסק.

ליווי עסקי או ייעוץ עסקי

מהו המודל הנכון לתכנון וכתיבת תכנית שיווקית לעסק?

התכנית השיווקית לעסק חייבת להתמקד במספר פרמטרים מקדימים המאפשרים ליועץ השיווקי להנחות את בעלי העסק בצורה הנכונה והיעילה ביותר להקמתו של מערך שיווקי. פרמטרים אלו כוללים בין היתר את ערוצי ההפצה והמכירות הקיימים בבית העסק, פילוח ענייני ומדוקדק של קהלי היעד הרלוונטיים לבית העסק וניתוח מקיף ומעמיק של סביבת התחרות. כמו כן, התכנית השיווקית חייבת להתמקד בנושא הפיתוח העסקי של בית העסק והרחבת קהלי המטרה אליהם מכוון העסק.

לאחר ניתוח מדויק של הפרמטרים המקדימים (ובהתאם לממצאים השונים העולים מהם), התכנית השיווקית חייבת להגדיר בתוכה מטרות ויעדים ברי השגה. במקביל, התכנית אמורה לכלול בתוכה את כל הפעולות השיווקיות-פרסומיות הנדרשות ליישום על מנת להשיג את מטרות ויעדי התכנית.

התכנית השיווקית היא למעשה אחד מהכלים היעילים ביותר לבעלי עסקים קטנים, בינוניים וגדולים כאחד, להתמודד עם צרכי השוק הדינמיים ומטרתה לתחם את מכלול הפעולות השיווקיות של בית העסק בהתאם למטרות התכנית על ציר לוח השנה העסקי.

למידע נוסף אודות ייעוץ עסקי לעסקים

לקוחות ממליצים

Anat P
Anat P
2020-04-25
דויד שוורץ מחברת x2y מומחה בליווי מנהלים ואנשי מכירות. ההבנה שלו את העסק ביחד עם הקשר האישי שהוא יוצר איתך, עושים אותו ליועץ העיסקי הטוב ביותר שפגשתי.
Evyatar Ben Baruch
Evyatar Ben Baruch
2016-12-19
ליווי אישי ומקצועי לאורך כל הדרך!
אלמוג ינאי
אלמוג ינאי
2016-12-04
שירות מקצועי ואבחון עסקי מדויק, תודה לדויד שוורץ!

עזרה והצהרת נגישות

X2Y ייעוץ עסקי | כל הזכויות שמורותיועץ עסקי להצלחת העסק
LinkedIn
Share
WhatsApp
phone icon
Whatsapp icon