יועץ עסקי לפרסום אפקטיבי באינטרנט

מה הקשר בין יועץ עסקי ובין פרסום באינטרנט ? חזק מאוד. הפרסום ברשתות החברתיות ובגוגל הוא חלק בלתי נפרד מחיי העסק וטומן בחובו הוצאות לא מבוטלות. יועץ עסקי שמבין בתחום יכול להביא תועלת רבה.

על התמונה: פרסום אפקטיבי באינטרנט מהווה חלק חשוב בהצלחת העסק. יועץ עסקי שמבין בתחום יכול לתרום רבות להצלחת העסק.

עלויות הפרסום באינטרנט יכולות להגיע לעשרות אלפי שקלים בשנה והתנהלות נכונה מול חברות האינטרנט והפרסום יכולה לעשות את ההבדל בין לידים איכותיים וגידול במכירות ובין בזבוז כספים לריק.

אז מה הן אפשרויות הפרסום ?

הפרסום באינטרנט נחלק לפלטפורמות רבות ומגוונות. יש כאלה בהן ניתן לראות את התוצאות באופן מיידי ויש כאלה שיידרש זמן כדי לקבל בהן תוצאות.

יועץ עסקי שמתמחה באינטרנט יודע לזהות מה נדרש, מה הדחיפות ומה התקציב לכך והאם זה מתאים לעסק באותה העת.

אפשרויות פרסום מקובלות היום הם קידום אורגני בגוגל, קמפיין ממומן בגוגל, קמפיין מודעות בפייסבוק, ניהול דף, אאוטברין, פרסום באינסטרגם ועוד'.

פרסום אורגני למשל מתבסס על יצירת מוניטין חיובי של אתר כזה או אחר בגוגל. חברת הקידום אמורה בתחילה לבצע אופטימיזציה לאתר ולוודא שהוא מתואם לגוגל. הדבר נכון לגבי כותרת H1 וכותרות משניות, תוכן רלוונטי באתר וההרכייה נכונה.

בנוסף, הקידום האורגני דואג לאזכורים חיובים ברשת האינטרנט שמשמעו הופעה של כתבות ברחבי הרשת וקישור מהן אל האתר המקודם.

ככל שהנ"ל מתבצע בצורה נכונה וטובה ולאורך זמן האתר עולה בתוצאות החיפוש ובשל כך כמות התנועה האורגנית גדלה. פרוש הדבר כי גולשים שמחפשים ביטויי כזה או אחר ויתקלו באתר המקודם יכנסו אליו וינסו למצוא בו את מה שהם חיפשו.

אך להביא למקומות ראשונים ולתנועה איכותית זה רק חלק מהעבודה. חשוב מאוד שהתוכן באתר יהיה רלוונטי ושהגולש יוכל להרגיש ביטחון ככל שהוא גולש באתר.

פרמטר חשוב שבוחן את איכות האתר הוא זמן השהייה בו. אם זמן השהייה קצר מידי פירוש הדבר שהגולש לא מצא את אשר הוא חיפש ולכן הוא ממהר לנטוש אותו.

יועץ עסקי שמבין עניין יידע לדרוש מחברת האינטרנט תוצאות וזאת מעבר למיקומים או לתוצאות ראשונות בגוגל. אלא לידים הלכה למעשה וכמה שיותר.

למה יועץ עסקי מבין בפרסום באינטרנט ?

לבעל עסק שנדרש לפרסום באינטרנט ונפגש לראשונה עם נציג של חברת אינטרנט כזו או אחרת יש ניסיון מועט. בעוד שנציג חברת האינטרנט, איש מכירות בדרך כלל ממולח ומנוסה, בעל העסק חסר ניסיון בתחום ומבין מעט מאוד.
יועץ עסקי מנוסה שמבין באינטרנט  נפגש במשך השנים עם עשרות מקרים בהם נדרשים העסקים לפרסום באינטרנט. בשל כך יודע היועץ העסקי ומבין את הדברים לעומק, את התוצאות המצופות, את הנדרש מחברת האינטרנט ואת הדרך להשיג את המיטב.

על התמונה: יועץ עסקי מבין באינטרנט בזכות הניסיון שצבר במשך שנות פעילותו. כמו גם לעיתים בזכות רקע בתחום או רקע טכני המסייעים לו להבין טוב יותר.

ישנם גם יועצים עסקיים עם רקע טכני או בעלי הבנה טכנית וככאלה הם מבינים את המונחים ואת התהליכים הקשורים לפרסום ואת אלה שיביאו תוצאות בסופו של דבר. 

וכמה לידים צריך ?

כמות הלידים הנדרשת היא פועל יוצא של יעדי המכירות שהוצבו ושל יחסי ההמרה של אנשי המכירות.
למשל אם מדובר במשרד עו"ד שכל לקוח בו יכול להכניס עשרות אלפי שקלים מספיק כמה לידים איכותיים כדי לסגור תיק משמעותי.

מאידך בחנות תכשיטים שמוכרת טבעות אירוסין נדרשים כמה עשרות לידים בכל חודש כמו גם בחנויות אחרות שמוכרות מוצרים בעלות של אלפי שקלים בודדים.

יש להבחין  בין עסקים שמוכרים B2B היינו לעסקים אחרים לבין עסקים שמוכרים B2C שלקוחות הקצה שלהם הם לקוחות פרטיים.

לבית דפוס למשל שלקוחותיו הם חברות גדולות גיוס של לקוח עסקי, חברת הייטק או חברה לציוד רפואי למשל יכולים להכניס עשרות אלפי שקלים חדשים בשנה, כך שכמות הלידים הנדרשת משתנה מעסק לעסק.

גם יחס ההמרה של איש המכירות משחק תפקיד חשוב. יש אנשי מכירות בעלי יכולות גבוהה שיכולים לסגור עסקה מכמות קטנה יחסית של לידים כמו גם מלידים באיכות נמוכה יותר לעומת אנשי מכירות טובים פחות שזקוקים ללידים איכותיים והרבה.

להשקיע או לא ?

בעלי עסקים רבים ששומעים לראשונה את עלויות הפרסום באינטרנט נבהלים ומעדיפים שלא לפרסם.
יש בעלי עסקים שמאמינים אך ורק בפרסום מפה לאוזן ולאלה אני אומר – זה רק מנגנון פרסום אחד.
אם אתה בעל העסק רוצה לגדול ולהתפתח אתה חייב להפעיל כמה וכמה מנגנונים שכל אחד מהם לחוד וכולם יחד יביאו כמות לידים שכזו שתשפיע משמעותית על הגידול במכירות.

 יותר מזה, הוצאת פרסום אמורה להיכלל בתכנית עסקית או בתזרים מזומנים עתידי. היא יכולה לנוע בין אלפים בודדים ובין עשרות אלפי שקלים בחודש.

מאידך, אל מול הוצאות כאלה ובהנחה שהן מושקעות בחוכמה אמור בעל העסק לקבל תמורה ששווה את ההשקעה.

מדהים אותי כל פעם מחדש איך היום התפיסה השתנתה לחלוטין. גם עסקים קטנים שנמצאים באזורי תעשיה אך יש להם מוצר או שירות איכותיים יכולים לעשות "רעש" חיובי באינטרנט, להופיע בהרבה מאוד מקומות ולהיחשב כמותג חזק והכול רק כי הם פעלו נכון, פרסמו והגיעו לקהל יעד משמעותי.

בעלות של אלפים בודדים לחודש עבור פרסום באינטרנט ניתן להגיע לחשיפה של אלפי גולשים ולבנות מותג חזק, מוכר ונגיש.

לבחור נכון

חשוב לבחור חברת אינטרנט בעלת ניסיון, כזו שיודעת לספק תוצאות אל מול תקציב פרסום נתון. יועץ עסקי בעל ניסיון באינטרנט יכול לסייע לבעל העסק לבחור חברה מתאימה וכן לבקר את פעילות החברה במשך הזמן כך שתתמיד בפעילותה לטובת העסק.


X2Y ייעוץ עסקי | כל הזכויות שמורות יועץ עסקי להצלחת העסק