מיקסום יעילות עובדים

מיקסום יעילות עובדים או ניצול מלוא הפוטנציאל של העובדים בארגון היא חיונית להצלחת הארגון. תארו לכם מצב ובו העובד מקבל 100% משכורת אך נותן בתמורה רק 70% תפוקה. היכולת למקסם תפוקת עובדים תלויה במעסיק ובאופן ניהולו המיטבי את העובדים.

להלן כמה דגשים שיכולים לסייע לכם למקסם את יעילות העובדים בארגונכם.

  1. תיאום ציפיות מוקדם. עם תחילת הפעילות של העובד בארגונכם מומלץ מאוד לתאם ציפיות ולהגדיר במדויק את הרצוי מהעובד. למשל שעת הגעה ועזיבה, מטלות או אחריות במסגרת התפקיד, חובת דיווח, לאיזה גורם מדווחים, תפוקה נדרשת ועוד עוד'. גם אם הנ"ל לא נעשה בתחילת הפעילות או נעשה והתרופף מומלץ בעת הצורך לשוב ולתאם ציפיות מחדש וככל שיידרש.
  2. קיום נתיב תקשורת רציף מול העובד בו הוא ירגיש בנוח לחלוק אתכם את תחושותיו ובה אתם תשתפו אותו בתחושות שלכם. ניתן לקבוע גם פגישות עבודה מסודרות ובזמנים קבועים. אם אתם המנהלים הישירים של העובד חשוב שהעובד ירגיש שיש לו כתובת לפנות אליה. ככל שישמור פחות בבטן וירגיש נוח וככל שתדעו בזמן דברים שמפריעים לו בקיום הפעילות שלו כך תזהו ירידה במוטיבציה ותשמרו מצב בו העובד ממקסם את התפוקות ואת הפוטנציאל שבו.
  3. חשוב להגדיר מול העובד תפוקות נדרשות ובאם הוא בתפקיד בו ניתן למדוד את תפוקותיו גם תפוקות או יעדים. למשל אם מדובר באיש מכירות יש לקבוע לו נוסחאת שכר שתיקח בחשבון ביצועים וככל שימכור יותר ירוויח יותר. גם אם מדובר על תחומים פחות מדידים כגון מנהלת משרד, גם כאן ניתן להגדיר תפוקות או ביצועים מדידים. למשל כמה פגישות עליה לתאם לאנשי המכירות, איזה אחוזי גביה עליה לגבות וכד'. כיועץ עסקי המתמחה במקסום יעילות העובדים אני נדרש לא פעם להגדיר תפוקות מדידות עבור עובדים של לקוחותיי.

    מיקסום יעילות עובדים

  4. השקעה בעובדים בכל הקשור להדרכות, קורסים וקידום מקצועי. לעיתים נדמה כי אנו משקיעים בהשכלה של העובד או בהתפתחות המקצועית שלו וכאילו זה לא נוגע ישירות לחברה אלא להתפתחות האישית שלו אך ההיפך הוא הנכון. ברור שהעובד מרוויח מכך אך החברה מרוויחה פעמיים. עובד שיוצא לקורסים מקצועיים הופך להיות ממוחה יותר בתחום פעילותו. הוא משפר את יכולותיו, מתמקצע, מתעדכן בכל החידושים הנוגעים לתחום שלו וכך הופך להיות טוב יותר. גם היציאה לקורס או לסדנה היא זמן מצוין להתאוורר, לפגוש עמיתים, להחליף דעות ולחזור לארגון עם מוטיבציה גבוהה ומצברים טעונים.
  5. עידוד העובד למציאת איזונים בין החיים הפרטיים שלו לבין העבודה. מעסיקים רבים נוטים לחשוב כי עדיף שהעובד יהיה "נשוי לעבודה" היינו ישקיע את כל מרצו בעבודה, יגיע ראשון בבוקר וילך אחרון וגם כשהוא נמצא בבית שהיה זמין או שיחשוב עבודה. נשמע טוב נכון ? אז זהו שלא. תחשבו כמה זמן עובד יכול להחזיק מעמד באופן הזה. הצורה שהוצגה לעיל היא המתכון הבטוח לשחיקה מהירה של העובד ולירידה לאורך זמן במוטיבציה. דווקא מצד המעסיק חייב שיהיה עידוד לאיזון בין החיים הפרטיים לבין העבודה. אפילו ניתן לעודד את העובד לתחביבים, לשתף אותו בתחביבים שלכם ולתת לו את ההבנה וההרגשה שככל שיאזן כך הוא יהיה עם מוטיבציה גבוהה יותר להמשיך בעבודה ולאורך זמן.
  6. יש להטמיע בארגון מערכות טכנולוגיות כאלה שיקלו על פעילות העובד ויגרמו לכך שהעבודה שלו תהיה יעילה יותר וסיזיפית פחות. מערכת CRM   היא מערכת חובה בכל הקשור לניהול קשרי לקוחות, תיעוד שיחות מול לקוחות ועוד'. גם מערכות גבייה מתקדמות, מערכות לאימיילים וכל מערכת שתסייע לעובד לזכור פחות, להיות תלוי בפתקים וכו'.
  7. להעריך, לפרגן, להגיד מילים טובות. גם הקשוחים שבהם, כלשכן, עובדים מן השורה זקוקים למילה טובה, לפירגון והכרה וגם לבונוסים כספיים. עובד הוא לפני הכול בן אדם שחשוב לו לא פעם שהמעסיק שלו יהיה מרוצה ממנו במיוחד אם התאמץ או עשה פעילות יוצאת דופן. הרי באופן עקיף העובד מבין כי אם המעסיק מרוצה ממנו ויש פידבק הממחיש זאת זה יכול לתת תחושת ביטחון במקום העבודה ולאורך זמן. עובד בטוח יותר, שמרגיש טוב עם עצמו יפיק מעצמו יותר לטובתו ולטובת הארגון.

אנו בחברת x2y מאמנים כי השקעה בעובדים היא המשתלמת ביותר, שכן עובד עם מוטיבציה גבוהה המחובר לארגון שווה לאין ערוך מחיפוש אינסופי של עובדים חדשים.
ולפעמים כמו שאומר השיר של "רק מילה טובה" שכתב יעקב גלעד ושרה יהודית רביץ, מילה טובה שלא עולה הרבה אך שווה המון. חשוב מאוד להחמיא לעובד על פעילות חיובית שעשה וכן להעריך את פעילותו במקרים בהם הוא ראוי להערכה.

לקוחות ממליצים

Anat P
Anat P
2020-04-25
דויד שוורץ מחברת x2y מומחה בליווי מנהלים ואנשי מכירות. ההבנה שלו את העסק ביחד עם הקשר האישי שהוא יוצר איתך, עושים אותו ליועץ העיסקי הטוב ביותר שפגשתי.
Evyatar Ben Baruch
Evyatar Ben Baruch
2016-12-19
ליווי אישי ומקצועי לאורך כל הדרך!
אלמוג ינאי
אלמוג ינאי
2016-12-04
שירות מקצועי ואבחון עסקי מדויק, תודה לדויד שוורץ!

עזרה והצהרת נגישות

X2Y ייעוץ עסקי | כל הזכויות שמורותיועץ עסקי להצלחת העסק
LinkedIn
Share
WhatsApp
phone icon
Whatsapp icon