איך לגייס עובדים טובים לעסק שלך?

בשעה טובה ומוצלחת העסק מתרחב וכחלק מהליכי הצמיחה אתם מצויים בהליך גיוס עובדים חדשים לעסק. בכתבה שלפניכם, תוכלו למצוא מספר שיטות יעילות לגיוס עובדים חדשים.
איך לגייס עובדים טובים ויעילים היא ללא ספק אחת מהשאלות המאתגרות ביותר הניצבות בפני כל מעסיק המעוניין לגייס עובדים חדשים, כאשר עולם התעסוקה המודרני, מחייב את בעל העסק ו/או המגייס מטעמו, לפעול בכל דרך אפשרית על מנת לאתר דרכים לגיוס עובדים למשרות הרלוונטיות.

גיוס עובדים הינה אחת מהמשימות המורכבות ביותר בשוק העבודה המודרני, וזאת לנוכח הדרישות המקדימות הנדרשות כיום לכל משרה פנויה בשוק העבודה, בין אם מדובר במשרה בה נדרש ניסיון תעסוקתי בתחום העבודה הרלוונטי ובין אם מדובר במשרה אשר אינה מצריכה ידע וניסיון קודם. בשני המקרים גם יחד, מטרת הגיוס היא להבטיח לבית העסק את העובדים הטובים ביותר, כאשר מטרת העל של הליך גיוס העובדים היא לספק לבית העסק את האנשים הנכונים אשר יביאו עימם ערך מוסף למשרה אותה הם עתידים לאייש.

הגדרה מדויקת של דרישות המשרה – השלב המקדים והחשוב ביותר לגיוס עובדים טובים

במידה וגם אתם מעוניינים לגייס עובדים לעסק בזמן הקרוב, אנו ממליצים לכם בראש ובראשונה להגדיר בצורה המדויקת ביותר את המשרה אותה אתם מעוניינים לאייש. לצורך כך, אנו ממליצים לכם לפרט ככל הניתן את סוג ואופי המשרה ולאחר מכן להגדיר את דרישות הסף לתפקיד ואת הכישורים השונים הנחוצים לצורך איוש המשרה על הצד הטוב ביותר. כיום, תוכלו להסתייע במגוון רחב של שיטות ודרכים לגיוס עובדים טובים לבית העסק, כאשר בין יתר הדרכים עומדת לרשותכם האפשרות לנהל את כל הליכי הגיוס באמצעות חברות כח אדם המתמחות בהליכי גיוס עובדים לתחום התעסוקתי הרלוונטי לכם. כמו כן, תוכלו לנהל את הליך הגיוס בכוחות עצמכם וזאת באמצעות פרסום המשרה באתרי דרושים שונים ברחבי הרשת. אתרים אלו מספקים מספר כלים בסיסיים לצרכי גיוס עובדים והפרסום בהם נחוץ גם למעסיקים השוכרים את שירותיה של חברת כח אדם המתמחה בהליכי גיוס לצורך כך.

דרך נוספת העומדת לרשותכם בתחום גיוס עובדים כיום היא באמצעות גיוס עובדים ברשתות החברתית.

בנוגע לשאלה איך לגייס עובדים ברשתות חברתיות, הרי שהתשובה הינה מורכבת ומסועפת והיא מבוססת בין היתר על היכרות מקדימה עם הליכי הגיוס באמצעות הרשתות החברתיות. נציין רק שחלק גדול מהליכי המיון המקצועיים המיושמים כיום למטרות גיוס עובדים, משלבים בתוכם

גיוס עובדים

גיוס עובדים – כיצד?

הליך גיוס עובדים בשוק העבודה המודרני, מבוסס ברובו על הליכי גיוס מקצועיים המיושמים באמצעות חברות המתמחות בהליכי ניהול עובדים וגיוס כח אדם המציעות לרוב גם מערכת גיוס מתקדמת ומקוונת. הליכי גיוס אלו מותאמים באופן פרטני לכל תחום תעסוקתי באשר הוא, כאשר קיימים הבדלים מהותיים בין הליכי גיוס עובדים בשוק ההייטק לצורך העניין לבין הליכי גיוס עובדים לאיוש משרות במפעלי ייצור וכדומה. יחד עם זאת, הליכי הגיוס המקצועיים לכל סוגי המשרות בשוק התעסוקה, מחייבים הליך מיון ראשוני באמצעותו ניתן למיין את קורות החיים הנשלחים מטעם מחפשי העבודה וזאת בהתאם לכישוריהם, ניסיונם המקצועי וכדומה. הליך המיון הראשוני מאפשר למעשה פילוח נקודתי של מחפשי העבודה והמשך התקדמות מול כל אחד ואחת מהם בהתאם לצרכי המשרה ודרישותיה.

מעבר להליך המיון הראשוני הנכלל בהליכי הגיוס המקצועיים, חלק גדול מהמעסיקים מקיימים כיום הליכי מיון נוספים המיושמים בקרב המועמדים העונים על כל הדרישות המקדימות לאיוש המשרה המיועדת. הליכי מיון אלו מיושמים בין היתר באמצעות ראיונות טלפוניים מקדימים הנערכים אל מול המועמד ובאמצעות מבחנים ובמבדקים שונים המותאמים באופן פרטני לדרישות המשרה.

לקוחות ממליצים

Anat P
Anat P
2020-04-25
דויד שוורץ מחברת x2y מומחה בליווי מנהלים ואנשי מכירות. ההבנה שלו את העסק ביחד עם הקשר האישי שהוא יוצר איתך, עושים אותו ליועץ העיסקי הטוב ביותר שפגשתי.
Evyatar Ben Baruch
Evyatar Ben Baruch
2016-12-19
ליווי אישי ומקצועי לאורך כל הדרך!
אלמוג ינאי
אלמוג ינאי
2016-12-04
שירות מקצועי ואבחון עסקי מדויק, תודה לדויד שוורץ!

עזרה והצהרת נגישות

X2Y ייעוץ עסקי | כל הזכויות שמורותיועץ עסקי להצלחת העסק
LinkedIn
Share
WhatsApp
phone icon
Whatsapp icon