גם אתם זקוקים לייעוץ עסקי

כולם רוצים לקדם את העסק שלהם, וכמובן לגרום לו לשגשוג ולפריחה אבל לא כולם יודעים איך להשיג את המטרה. אמנם נכון שהשכלה חשובה מאוד בשביל להזניק את כל עסק קדימה, אבל היא בהחלט לא מספיקה. וכל עסק זקוק לייעוץ עסקי כדי ללמוד איך להתקדם.

הגדלת מחזור המכירות בעסק

איך תוכלו להזניק את העסק שלכם? ישנם חמישה שלבים שכל בעל עסק יכול לבצע, ולהצליח

אומנות ושיווק העסק

כל יועץ עסקי מתחיל יודע שהכל מתחיל ונגמר בשיווק נכון ,הצעד הראשון לקראת הזנקת העסק קדימה, הינו רכישת שליטה באומנות השיווק של העסק. יש כאלה שיודעים לשווק את העסק באופן טבעי, אך אצל אחרים – ישנם חסמים שונים. לרוב, קיים המחסום הפנימי שמקשר בין שיווק לבין יוהרה.

אז חשוב להבין שאנו לא מתכוונים לכך שעליכם להסתובב כל היום ולדבר בשבחי העסק שלכם. זה לא ישיג את המטרה ואף עלול ליצור אנטגוניזם. אבל כן חשוב לעלות את הנושא בשיחה עם אדם ולספר מעט על פועלכם, לעולם לא תוכלו לדעת מאיפה יגיע שיתוף הפעולה הבא שייקח את העסק שלכם גבוה גבוה. חשוב להשתמש בפלטפורמות הטכנולוגיות השונות שיש לעידן להציע כגון פייסבוק גוגל, אינסטגרם ועוד .

חשבו על חידוש העסק כל פעם מחדש

צעד נוסף לקידום העסק הוא תמיד להיות מעודכנים ותמיד לדאוג ל"המציא את עצמכם מחדש". מדוע זה חשוב? קודם כל עבור הלקוחות שלכם שתמיד יהיו צמאים לחדשנות והעסק שלכם ייתפס עבורם כמשהו שמשדר חדשנות טכנולוגית מושכת, שנית "הקדימו את המתחרים" ככל שתהיו יותר מעודכנים ויותר טכנולוגים כך תוכלו להיות טובים יותר ומצליחים יותר מהמתחרים עיקריים שלכם. כך אתם שומרים על אוזניים כרויות ועיניים פקוחות בכל זמן נתון וקשובים לרחשי השוק.

לקוחות מחפשים חדשנות וקדמה בעידן שאנו בו חיים ולכן חשוב לכל עסק לשדרג את עצמו כל פעם מחדש ולהתאים את עצמו למצב הקיים וכך הוא לא יישאר לעולם מאחור.

ייעוץ עסקי הוא תהליך מחייב

תהליך של ייעוץ עסקי הוא תהליך מחייב מאד , לעיתים היועץ ייעץ לבצע שינויים שלא קשורים לעסק כמו פיתוח מקצועי של בעל העסק לעתיד טוב יותר. מבחינתנו, ברור מאליו כי כל בעל עסק מחזיק ברשותו השכלה כלשהי. זהו מפתח בסיסי לכל אדם. אבל זה לא מספיק כדי להתקדם הלאה. לכן, צעד נוסף לקראת התפתחות מקצועית יהיה לשדרג את הידע של העסק הקיים.

היועץ יכול להמליץ על הכשרות או קורסים שונים ההכשרות יכולות להתבצע ע"י העובד או ע"י המעסיק, העיקר שהידע יגיע לעסק! למשל, ניתן ללמוד קורסים מתקדמים או תואר למנהלים, וכדאי מאוד להיעזר בשדרוגים מקצועיים כגון קורס בניהול משא ומתן או לימודי גישור (נניח אם אתם בעלי משרד עורכי דין או מנהלים ומעסיקים כמות עובדים גדולה) כך ניתן להגיע להישגים בניהול, בפתרון אי הסכמות וכמובן להוביל הרבה יותר טוב תהליכים של משא ומתן, ותהליכים מקצועיים, עסקיים וכן, גם אישיים.

קשרים רבותי, קשרים

השלב הבא שעליו כדאי לשים דגש בפיתוח העסק, הוא ניהול הקשרים. עד כמה שזה עשוי להפתיע, קידום העסק נשען במידה רבה על ניהול חכם של נטוורקינג. חשוב לשמור על קשר חיובי ובונה עם קולגות, עסקים מקבילים ועוד. גם עם עסקים גדולים מכם כדי ללמוד מהם ותמיד לשאוף להגיע אל רמתם. חשוב לנהל עם העובדים שלך מעת לעת "סמול טוק", להביע עניין באחרים ולהקשיב. לא חייבים להיות חברים בנפש כדי לנהל מערכת יחסים חיובית ותקשורת טובה עם עובדים, אך זהו נדבך חשוב בבניית העסק.

גיוון, גמישות וניידות

תמיד לימדו אותנו שהתקדמות משמע – למעלה. אך לא תמיד ניתן בתנאים הנוכחיים להגדיל את העסק ניהול עסק מחייב דינמיות, שינוים והתפתחות. אז מה עושים? חשוב לשמור על גיוון בעסק, על גמישות מחשבתית ועל חדשנות לכן, אם צריך, שקלו הגדלה רוחבית של העסק. נניח במקום לשפץ את החנות כי זה לא מתאפשר כרגע מפאת זמן או תקציב הכניסו מוצר חדש, שירות חדש שתוכלו למכור ודרכו להגדיל את העסק בצורה רוחבית.

נסכם ונאמר שייעוץ לעסקים הוא תחום הולך ומתפתח בשנים האחרונות, נגמר העידן בו אדם היה פותח עסק ומסתמך על המזל, כשעושים את הדברים בצורה נכונה ונעזרים בבעל מקצוע בפתיחת עסק או בליווי העסק המצב פשוט הרבה יותר וכמובן התוצאות לא יאחרו להגיע.

לקוחות ממליצים

Anat P
Anat P
2020-04-25
דויד שוורץ מחברת x2y מומחה בליווי מנהלים ואנשי מכירות. ההבנה שלו את העסק ביחד עם הקשר האישי שהוא יוצר איתך, עושים אותו ליועץ העיסקי הטוב ביותר שפגשתי.
Evyatar Ben Baruch
Evyatar Ben Baruch
2016-12-19
ליווי אישי ומקצועי לאורך כל הדרך!
אלמוג ינאי
אלמוג ינאי
2016-12-04
שירות מקצועי ואבחון עסקי מדויק, תודה לדויד שוורץ!

עזרה והצהרת נגישות

X2Y ייעוץ עסקי | כל הזכויות שמורותיועץ עסקי להצלחת העסק
LinkedIn
Share
WhatsApp
phone icon
Whatsapp icon