כיצד להתנהל מול הבנקים בתור בעל עסק?

כאשר מקימים עסק, במיוחד בתחום שאוהבים ושוחים בו היטב, לא תמיד לוקחים בחשבון עד כמה התנהלות פיננסית נכונה היא קריטית להישרדותו של העסק ועל אחת כמה וכמה לצמיחתו. התנהלות פיננסית נכונה כוללת מספר מישורים, את הניהול הנכון והמדויק של כל העניין הכספי מול עצמכם, להיות מעודכנים תמיד, לשים לב לתזרים המזומנים ועוד. מישור שני הוא התנהלות מול לקוחות או ספקים. גביית תשלומים בזמן היא חשובה ביותר. ביצוע עסקאות על הנייר לא מספיק… מישור שלישי הוא התנהלות מול הבנק. הבנק הוא הגוף המרכזי מולו אתם מתנהלים בכל הקשור לעניין הפיננסי. הבנק מחליט האם לספק לכם אשראי וכמה, קובע ריביות שבהחלט ישפיעו על מצבכם וההתנהלות מולו היא צפופה.

איך מומלץ להתנהל מול הבנק? מהן הנקודות שחשוב לדעת? כמה טיפים:

• להתנהל בצורה מסודרת: התנהלות כספית מסודרת היא הדרך הראשונה והבסיסית שלכם לגרום לבנק לתת בכם אמון ולספק לכם את התשתית הפיננסית לה אתם זקוקים לניהול העסק ולהרחבתו. חשוב לספק לבנק דו"חות מסודרים. ישנם סוגים שונים של דו"חות פיננסיים אותם אמור רואה החשבון להפיק ולשלוח לבנק באופן קבוע ומסודר. זהו כאמור תנאי ראשוני ובסיסי לכך שהבנק יראה בכם לקוחות רציניים ויהיה מעוניין להשקיע בעסק שלכם.

• פעילות העסק המתבצעת בחשבון אחד: ריכוז כל פעולות העסק בחשבון אחד היא סימן לכך שאתם לא מעוניינים להסתיר דבר ושהתנהלותכם מסודרת, כי גם עבורכם ניהול הפעילות עסקית במספר חשבונות היא מסורבלת וצריך סיבה טובה, לרוב לא בהקשר חיובי, כדי לעשות זאת. פשטות, אמינות ושקיפות הם בסיס לבניית יחסי אמון עם הבנק שיחזרו אליכם בדרכים שונות.

• הקפדה על פעילות בתוך המסגרת: כולנו מכירים כלקוחות פרטיים את המשמעות של חריגה מהמסגרת שהקצה לנו הבנק. טלפון מהבנק המתריע על כך אינו נעים לאף אחד. כיוון שבעסקים הפעולות הכספיות נעשות בסכומים משמעותיים יותר מאשר בחשבון הפרטי, גם החריגה תהיה משמעותית יותר. חשוב להקפיד על המסגרת. אם יש לכם חודש לחוץ במיוחד ואתם רואים שהחריגה עומדת לבוא אל תסמכו על המזל, פנו לבנק מראש והודיעו על כך. באותה מידה התריעו על הוצאות לא צפויות, רכישות חריגות וכל שינוי עתידי שצפוי להגיע.

• להראות לבנק שיש לכם בטחונות: התנהלות כזאת או אחרת של הבנק מולכם נובעת בסופו של דבר משקלול של סיכון מול סיכוי, כלומר כמה השקעה בכם מסכנת אותו וכמה סיכוי יש לו להרוויח מהעובדה שחשבונכם מתנהל אצלו. הצגת בטחונות תיתן לבנק שקט וידיעה שהשקעה בכם לפחות לא תעמיד אותו בפני סיכונים והפסדים.

• לא לקבל את תכתיבי הבנק כגזירת גורל: במקביל להתנהלות ישרה, אמינה תוך כיבוד הכללים שכבר נקבעו כמו המסגרת, חשוב לא לקבל את כל תכתיבי הבנק כגזירת גורל. ריבית על ההלוואה לדוגמה הוא נושא שבו ניתן ואף רצוי להתמקח עם הבנק עד הגעה לעמק השווה. קבלת אשראי בריבית שנראית לכם מתאימה והוגנת תביא לתשלומים שלא יכבידו עליכם מדי ותוכלו לעמוד בהם. גם על תקופת החזר ההלוואה ניתן לדבר עד שהסכום יהיה כזה שתוכלו בוודאות לעמוד בו. כך אתם נוהגים באחריות ויודעים שעשיתם כל מה שניתן על מנת לעמוד בדרישותיו של הבנק. ניתן וכדאי לחפש פתרונות שיהיו לכם משתלמים יותר כמו הלוואה בערבות המדינה. בעלי עסקים רבים אינם מודעים לאפשרות הזו אשר חוסכת הרבה מאוד כסף. בקבלת יעוץ כלכלי לעסקים תוכלו לקבל הרבה מאוד פתרונות למצבים או קשיים. הלוואה מסוג זה היא אחד מהם.

• להראות תכנית ארוכת טווח שנבנתה ביעוץ פיננסי: במסגרת יעוץ פיננסי תבנו עם היועץ הפיננסי תכנית ארוכת טווח. תכנית זו חשובה ביותר הן להתנהלות שלכם בעסק והן להצגתו מול הבנק. תכנית פיננסית אינה מיועדת רק לטווח הקצר. היא מורכבת מיעדים קצרי טווח, בינוניים וארוכי טווח. בניית תכנית כזו חיונית קודם כל עבורכם ועושה לכם סדר. אתם יכולים לדעת בצורה ממוקדת וברורה לאן אתם חותרים וגם למה אתם זקוקים על מנת להגיע לכל אחד מאותם יעדים. כאמור, ליועץ הפיננסי ארגז שלם של כלים בהם תוכלו להשתמש מול הבנק ובכלל.

• לבוא לפגישה לבנק כשאתם ממוקדים ומסודרים: טיפ נוסף שאולי נראה מובן מאליו או שולי הוא להגיע לפגישה בבנק בצורה מסודרת. צורה מסודרת משמעה סדר בכל המובנים. חשוב להגיע בהופעה חיצונית נאותה. לא חייבים כמובן חליפה של ארמאני לשם כך אך להגיע בהופעה אסתטית ולא מרושלת. עדיין פקיד הבנק הוא יצור אנושי שגם עליו רושם ראשוני בהחלט משפיע. זכרו שאתם הפנים של העסק שלכם ולא רק של עצמכם כאנשים פרטיים. בנוסף, סדר הוא להגיע כשאתם יודעים מה אתם רוצים להגיד. רשמו לפניכם את הכל, הביאו נתונים עדכניים ומסודרים. מומלץ מאוד להגיע עם איש מקצוע, אותו יועץ פיננסי שליווה אתכם ועזר לכם לבנות את התכנית הפיננסית והעסקית שלכם. הדבר יגרום לבנק להתייחס אליכם ביתר רצינות.

איך לבחור חברה ליעוץ כלכלי ופיננסי?

לחברה שאותה תבחרו לבנית תכנית פיננסית ועסקית ותכנון קצר וארוך טווח ישנה משמעות רבה. חשוב לבחור בחברה מקצועית, חברה בעלת ניסיון רב המשלבת בין יעוץ כלכלי, פיננסי ועסקי. כך תוכל ללוות אתכם גם בפן הכספי והתנהלות מול הבנק וגם במישור העסקי: איך לקדם את העסק, איך לשווק אותו נכון, באילו שירותים או מוצרים מומלץ להתמקד ועוד. מעבר למקצועיות, חשוב שהחברה תהיה אמינה, זמינה לכל בעיה או שאלה, שתספק לכם יועץ ספציפי ואישי שאתם עובדים מולו תמיד ותחסוך מכם את הצורך לפרט את הדברים בפני יועץ אחר בכל פעם. חברת Y2X היא חברה המספקת שירותי יעוץ פיננסי, כלכלי ועסקי. היא תסייע לכם בכל המישורים הקשורים לניהול העסק, הן מול הבנק והן בכלל.

לקוחות ממליצים

Anat P
Anat P
2020-04-25
דויד שוורץ מחברת x2y מומחה בליווי מנהלים ואנשי מכירות. ההבנה שלו את העסק ביחד עם הקשר האישי שהוא יוצר איתך, עושים אותו ליועץ העיסקי הטוב ביותר שפגשתי.
Evyatar Ben Baruch
Evyatar Ben Baruch
2016-12-19
ליווי אישי ומקצועי לאורך כל הדרך!
אלמוג ינאי
אלמוג ינאי
2016-12-04
שירות מקצועי ואבחון עסקי מדויק, תודה לדויד שוורץ!

עזרה והצהרת נגישות

X2Y ייעוץ עסקי | כל הזכויות שמורותיועץ עסקי להצלחת העסק
LinkedIn
Share
WhatsApp
phone icon
Whatsapp icon