כך תהפוך את הלקוחות שלך לשגרירים של החברה

כל לקוח שהוא מרוצה הופך מידית ללקוח ממליץ. חשוב מאוד לכל עסק וחברה שלקוח יקבל את הרושם הטוב ביותר בכדי שנוכל להוציא ממנו סגירת עסקה, רכישה וכו'. אנחנו חייבים שללקוח יהיה מסר מאוד ברור, שנענה לו על שלוש נקודות חשובות: למה הוא רוצה במוצר הזה? למה שיקנה דווקא מאתנו? מדוע הוא צריך לקבל את החלטה כאן ועכשיו?

להפוך לקוחות לשגרירים של החברה

למה לבחור דווקא במוצר הזה?

על כל בעל חברה או עסק מוטלת החובה לדעת לענות על השאלות הללו. על מנת לעשות זאת, פשוט רצוי להראות ולהסביר לו, את ההתאמה של כל הרצונות שיש לו לבין הצרכים שקיימים בו לבין המוצר שאותו הוא שואף לרכוש, המוצר שלנו. רק שנצליח לזהות את ההתאמה בין המוצר לצורך, יבין הלקוח וייפול אצלו כביכול האסימון.

למה לקנות דווקא מאתנו?

זה די מורכב מהרושם שנוצר כבר בתחילת הפגישה עם הלקוח. לקוח מחפש אמינות ותחושה אישית, חשוב להתחבר אליו באופן אישי ולדעת להציג כחברה שמציעה שירות, את היתרונות של המוצר מול כל מתחרה אחר ולעשות זאת ללא השמצה של מתחרה, כי זה עושה רק נזק ומחמיץ את המטרה.

למה הוא צריך לסגור את העסקה עכשיו?

על השאלה הזו רצוי לנמק באופן הכי פשוט וברור שניתן. חובה להבהיר את  הכדאיות של העסקה ללקוח, כל אחד מכיר את עצמו- לא על כל קניה או החלטה שנאלץ לבצע, נוכל לישון על זה לילה, והרבה דברים יש לקבל בו ברגע והחלטה אותנטית. אז כיצד משלבים בין הרצון האנושי לדחות את הקניה והרכישה של המוצר, לבין הצורך שלנו לסגור מידית את העסקה, הוא כפי שצוין, הלקוח חייב לסבור שההצעה שניתנה לו כרגע היא הכי כדאית עבורו ואם ידחה זאת עלול להתחרט.

ניתן גם לעשות שימוש במשפט שאומר שהעסקה שכרגע הם מבצעים היא "ההשקעה הכי טובה לך אישית". אנשים מעדיפים להשקיע את הכסף שלהם, ולא להוציא אותו סתם, כי קשה להם להיפרד ממנו, אבל אם מוצגת הרכישה כהשקעה, מה שעשוי לייעל את העסק או כל דבר בחייהם, הלקוח יתחיל להשתכנע שמדובר אכן במוצר משתלם ותחושה שכדאי לו לא לפספס. כיון שבטבע האנושי, אנשים פוחדים לפספס הזדמנות פז, והפחד יוצר דחף קניה חזק.

שיפור שירות הלקוחות

לקוחות מרוצים הם שגרירי החברה

אי לכך ולאור כל העובדות, חשוב להתחבר ללקוח באופן אישי ולהעניק לו את השירות הטוב ביותר והמהימן ביותר שניתן לקבל. היום לקוחות מזהים זיוף ולכן חשוב להיות אותנטיים ואמינים. להעניק להם את הטיפים הטובים ולהראות הרבה מיומנות בתחום. חשוב לתת ללקוח תחושה שהעסקה שהוא עושה היא כדאית, שבעזרת העסקה הוא עשוי להרגיש תחושת הצלחה גדולה, אנשים אוהבים לחוש הצלחות, אוהבים לרכוש מוצרים בחברות מוכרות ומצליחות.

ברגע שלקוח מרוצה הוא אוטומטית הופך להיות שגריר של החברה הוא מעביר הלאה את תחושת החוויה שלו בתור לקוח לחבריו, מכריו ולכל אחד שאליו הוא קרוב וישמח להמלצה. הוא ימליץ עוד טרם ישאלו אותו, כיוון שהרגיש טוב והופתע מהשירות הטוב ומחוויה של לקוח שלא נגמרת ובעצם ממשיכה גם לאחר רכישה של המוצר.

נכתב באדיבות: X2Y ייעוץ עסקי

לקוחות ממליצים

Anat P
Anat P
2020-04-25
דויד שוורץ מחברת x2y מומחה בליווי מנהלים ואנשי מכירות. ההבנה שלו את העסק ביחד עם הקשר האישי שהוא יוצר איתך, עושים אותו ליועץ העיסקי הטוב ביותר שפגשתי.
Evyatar Ben Baruch
Evyatar Ben Baruch
2016-12-19
ליווי אישי ומקצועי לאורך כל הדרך!
אלמוג ינאי
אלמוג ינאי
2016-12-04
שירות מקצועי ואבחון עסקי מדויק, תודה לדויד שוורץ!

עזרה והצהרת נגישות

X2Y ייעוץ עסקי | כל הזכויות שמורותיועץ עסקי להצלחת העסק
LinkedIn
Share
WhatsApp
phone icon
Whatsapp icon