מהם השלבים לפתיחת עסק?

יזמים רבים בוחרים במהלך חייהם להפוך את העיסוק ו/או הרעיון שלהם לעבודה שבשגרה ולצאת לדרך עצמאית. המחשבה הראשונית (וההגיונית), היא שהיציאה לעצמאות היא פשוטה וניתן לצלוח אותה בקלות ובמהירות, אך הלכה למעשה, כל עוד התכנון אינו מוקפד, עלולות לצוץ אי אילו מהמורות (שניתן למנוע אותן מראש). במאמר הבא נעניק לכם מספר ציוני דרך, שיסייעו לכם לצאת לעצמאות ולפתוח עסק שילך וישגשג במהלך הזמן.

כך תפתחו לעצמכם עסק מצליח

השלבים לפתיחת עסק ברמה הבירוקרטית, הם ברורים וידועים וביניהם: פתיחת עוסק פטור במס הכנסה ומע"מ, מציאת רואה חשבון ועוד. חשוב להבין כי כל עסק באשר הוא (זעיר, בינוני או גדול), חייב להירשם ברשויות השונות על פי חוק וליטול עליו את החובות על פי חוק. לעיתים עסקים זעירים שהכנסותיהם מוגבלות, נכון שירשמו כעסקים קטנים ובמידת הצור ועם עליית הרווחים להתקדם אל עבר עוסק מורשה. עסקים קטנים לא נהנים ממחזורים גבוהים ועל כן, אין הם נדרשים לשלם מע"מ והם לא מחויבים לשכור את שרותיו של רואה חשבון ו/או יועץ מס, משום שהחישובים הם מינוריים. עוד זכאים בעלי העסקים, לקבל הדרכה מקצועית ברשויות השונות באשר למילוי הדוחות ואופן הגשתם – ישנו הבדל משמעותי בין עוסק זעיר למורשה.

מהם השלבים לפתיחת עסק

במקביל, יש לקחת בחשבון ולחשוב על נקודות נוספות שאינן בירוקרטיות ובין היתר:
לחדד ולהבהיר את מטרת בית העסק – להבין ולחדד את המוצר/השרות אותו תעניקו ללקוחות הקצה. אז נכון, למוצר / שירות שלכם יש בעיני עצמכם ערך וסביר שהוא רב, אך האם הוא בעל ערך גם עבור הלקוחות הקבועים והמזדמנים שלכם? חשוב מאוד להבין מבעוד מועד את הערך המוסף אותו תעניקו ללקוחות שלכם, כי בסופו של יום, הלקוחות הם שיקבעו האם לעסק שלכם יש היתכנות לאורך זמן. האם הלקוחות באמת יהיו מוכנים לשלם עבור המוצר/ השירות אותו אתם מציעים?, האם אותו מוצר או דומה לו מוצע בשוק החופשי על ידי מתחרים ואם כן אז במה שונה המוצר / השרות שלכם? ועוד. ככל שתדעו לענות על יותר שאלות בדיוק רב, כך תצליחו להגיע לתובנות ולקבל החלטות מושכלות להמשך הדרך. דיוק במהלך הקמת עסק, הוא הדרך להימנע מהפסדים, כישלונות ומפחי נפש.

• הכנת תוכנית עסקית – נקודת ציון נוספת בדרך לפתיחת בית העסק שלכם, היא בניית תוכנית עסקית, אשר תלווה אתכם לכל אורך הדרך. התוכנית העסקית עתידה לכלול את ההוצאות אל מול ההכנסות הצפויות בעתיד ולמקד אתכם בתהליך ובעיקר כדי שתצליחו להימנע מהפסדי ו/או מריחות זמן שיובילו לגירעונות כלכליים. על מנת לבנות תוכנית עסקית נכונה ומקצועית, נכון לשלב תוכנית שיווקית. הכנת תוכנית שיווקית, תנחה אתכם במהלך הדרך ותאפשר לכם לשווק את העשייה העסקית שלכם, בין אם זה בערוצי האון ליין ובין אם זה בערוצי האוף ליין.

• מימון – בשלבים אלו, יהיה עליכם לבחון את אופן מימון הקמת העסק. האם ההשקעה עתידה לצאת מכיסכם בלבד, או שמא אתם עתידים להשיג משקיעים ו/או שותפים. היה ואתם זקוקים לסכומים שאין בהישג ידכם ואתם עדים מתעקשים להקים ולתפעל את בית העסק בעצמכם, זה הזמן לבחון את האופציות השונות ובין היתר הלוואות מהבנקים, סיוע מקרנות ועוד. חשוב לקחת בחשבון את סך ההוצאות הראשוניות בסמוך להוצאות השוטפות ובין היתר: הוצאות עבור שכירות המבנה, עבור רכישת הריהוט וכיוצא בזאת.

• רישיונות – היה ואתם מקימים עסק הדורש רישיונות לרבות עסקי מזון, חשוב מאוד לפעול ולהוציא את כל האישורים כנדרש על פי חוק. בחנו היטב ובררו אילו אישורים ואילו רישיונות אתם צרכים להוציא מבעוד מועד.

• חשבון בנק – כדי להתנהל נכונה עם העסק, נכון להפריד חשבונות ולנהל מצד אחד חשבון פרטי ומצד שני חשבון עסקי. בשלב זה נכון להגיע אל הבנק לפתיחת חשבון עסקי ולהסדיר אל מולו את התנאים לרבות: מסגרת אשראי, ריביות, ובאופן כללי את תנאי החשבון.

• הכנת בית העסק – לאחר שסיימתם עם כל המשימות "מאחורי הקלעים", הגיע זמן לסדר ולארגן את המבנה בו אתם עתידים לשבת ולעבוד הלכה למעשה. הגיעו אל רשתות השיווק ורכשו את הציוד לו את זקוקים ומקמו אותו בחלל. חשוב מאוד להקפיד על ריהוט מעוצב, אך לא לשכוח את נוחותו, שהרי אתם ועובדי העסק עתידי להשתמש בו באופן קבוע ובמהל שעות רבות בכל אחד מימי השבוע. לאחר עיצוב ואבזור המשרד, כדאי להתפנות לבחינת השילוט ולקבל החלטה באשר לשלטים אותם תציבו בחזית המשרד (בהתייחס להליכי השיווקיים אותם תתבקשו לבצע).

עסק מצליח חייב יועץ עסקי

על מנת להצליח בבניית העסק, בתפעולו ובגדילתו בבוא העת, יש לשקול ברצינות יתרה ייעוץ עסקי, ולהיעזר בבעלי מקצוע מובילים בתחום. מי שאינו מחזיק בניסיון עסקי (גם למי שהיה בעברו עסק), ראוי שייעזר בבעל מקצוע שיעניק לו מהידע והמידע הנרחב הקיים ברשותו, החל מהעלאת רעיונות לעסקים, דרך בחינת הצלחתם בשוק – הן ביחס למקצועיות והן ביחס למתחרים וכל זאת בהנחה שיש בו צורך ממשי. עוד יסייע היועץ בהכנת תוכנית עסקית, בחינת ההוצאת, תמחור המוצר / השירות ועוד. היה ואכן החלטת לשכור את שרותיו של יועץ עסקי, נכון לבחון את מקצועיותו וטיבו של היועץ ובין היתר את השכלתו וניסיונו בשטח.
לסיכום – כל עוד אתם מבקשים לפתוח עסק עצמאי, עליכם להכיר את כל אחד מאותם שלבים בפתיחת עסק ולהתנהל על פיהם. עסק מצליח, הוא עסק שמנוהל נכון, אך לפני הכל, הוא עסק שמתוכנן נכון מבראשית. היה ואתם פותחים עסק, הקדישו מחשבה לליווי המקצועי אותו תשכרו מבעוד מועד וזאת על מנת להתנהל במקצועיות כבר בתחילת הדרך.

לקוחות ממליצים

Anat P
Anat P
2020-04-25
דויד שוורץ מחברת x2y מומחה בליווי מנהלים ואנשי מכירות. ההבנה שלו את העסק ביחד עם הקשר האישי שהוא יוצר איתך, עושים אותו ליועץ העיסקי הטוב ביותר שפגשתי.
Evyatar Ben Baruch
Evyatar Ben Baruch
2016-12-19
ליווי אישי ומקצועי לאורך כל הדרך!
אלמוג ינאי
אלמוג ינאי
2016-12-04
שירות מקצועי ואבחון עסקי מדויק, תודה לדויד שוורץ!

עזרה והצהרת נגישות

X2Y ייעוץ עסקי | כל הזכויות שמורותיועץ עסקי להצלחת העסק
LinkedIn
Share
WhatsApp
phone icon
Whatsapp icon