מעוניינים להקים אתר לעסק? הנה כמה דברים שחשוב שתדעו

פתחתם עסק חדש? מזל טוב! עכשיו אתם רוצים שיכירו אותו כמובן. כל יועץ עסקי שמעניק ייעוץ עסקי מקצועי יגיד לכם שאחת הדרכים הבסיסיות ביותר להגדיל את המודעות לעסק שלכם וכן את מעגל הלקוחות היא לפתוח אתר אינטרנט. מדובר בצעד חשוב ואסטרטגי, שכולל הרבה החלטות בדרך, אבל לפני שתצללו לעומק, הנה כמה שאלות שחשוב שתשאלו את עצמכם:

האם יש צורך בכלל באתר אינטרנט?

התשובה ברוב המקרים תהיה כן. את רוב המידע מוצאים הגולשים באינטרנט, כך שגם אם אתם עורכי דין, נגרים או מעצבים גרפיים, כנראה שתרצו אתר שיוכל לספר את הסיפור שלכם ולהראות את ההישגים שלכם. אם אתם מעוניינים בהקמת חנות מקוונת, כמובן שתצטרכו להקים אתר. לעומת זאת, אם אתם בעלי חנות פיזית, ייתכן ותוכלו לדחות את הקמת האתר ולהתמקד בשלב הראשון בהשקעה הנדרשת בחנות.

איזה אתר הכי מתאים לי?

ישנם כמה סוגים של אתרים וההחלטה באיזו פלטפורמה להשתמש תלויה במטרות שתגדירו לאתר. אחת הפלטפורמות הפופולריות ביותר היא וורדפרס (wordpress), מדובר בפלטפורמה שמתאימה לרוב האתרים, בין אם מדובר באתר תדמית, אתר חדשות או אתר מסחר. וורדפרס כוללת אפשרויות רבות ועל מנת למקסם אותן מומלץ להיעזר בחברה המתמחה בבניית אתרים בוורדפרס. פלטפורמה פופולרית נוספת היא שופיפיי (shopify), אשר מתאימה במיוחד לאתרי סחר ופשוטה יותר לבנייה ותפעול. ישנם מערכות נוספות שבעזרתן ניתן להקים אתר כמו WIX, אבל מה שחשוב הוא קודם להבין מה מטרת האתר ומשם להתקדם.

אבל איך יכירו את האתר שלי?

בניית אתר לכשעצמה היא הצעד הראשון בלבד. צריך לקחת בחשבון את עלויות התפעול השוטפות וכן את עלויות הקידום. על מנת להגיע ללקוחות שלכם, תהיו חייבים לקדם את האתר בגוגל, בין אם באמצעות פעולות SEO (קידום אורגני) ובין אם באמצעות קידום ממומן. רוב החברות שבונות אתרים מציעות גם את שירותי הקידום לאתר.

האם לבנות אתר שמתאים רק למחשב או לכל המסכים?

התשובה לכך נעוצה בשאלה היכן הלקוחות נמצאים יותר ומה העלויות שתהיו מוכנים להשקיע בבניית אתר שמתאים לכל המסכים. אם התקציב שלכם מוגבל, בד"כ עדיף להתחיל בבניית אתר שמתאים למסך המחשב ומשם להמשיך ולשדרג את התאימות של המסך גם לסמרטפון וכדומה.

איך האתר שלי ייראה?

השקעה בעיצוב האתר היא מאוד הכרחית. אל תתפשרו על אתר שהעיצוב בו חובבני, כי גם אם השירותים או המוצרים שתציעו יהיו איכותיים ביותר, הגולשים לא יתפסו אותם ככאלה ואולי אפילו לא יישארו באתר שמבחינה ויזואלית ואסתטית לא מושך אותם.

איפה לאחסן את האתר?

על מנת שהאתר יפעל כראוי והדפים בו יעלו מהר, יש צורך בשירותי אחסון טובים. חלק מהפלטפורמות של בניית אתרים שפירטנו קודם, כמו וורדפרס, מספקות גם את שירותי האחסון. הזמינות והמהירות של האתר משפיעות משמעותית על קידום האתר, לכן חשוב לוודא שהאתר יאוחסן בשרת איכותי ושהחברה שתספק את שירותי האחסון היא חברה מוכרת ובטוחה, שגם תיתן לכם שירות בהמשך.

לקוחות ממליצים

Anat P
Anat P
2020-04-25
דויד שוורץ מחברת x2y מומחה בליווי מנהלים ואנשי מכירות. ההבנה שלו את העסק ביחד עם הקשר האישי שהוא יוצר איתך, עושים אותו ליועץ העיסקי הטוב ביותר שפגשתי.
Evyatar Ben Baruch
Evyatar Ben Baruch
2016-12-19
ליווי אישי ומקצועי לאורך כל הדרך!
אלמוג ינאי
אלמוג ינאי
2016-12-04
שירות מקצועי ואבחון עסקי מדויק, תודה לדויד שוורץ!

עזרה והצהרת נגישות

X2Y ייעוץ עסקי | כל הזכויות שמורותיועץ עסקי להצלחת העסק
LinkedIn
Share
WhatsApp
phone icon
Whatsapp icon