מה מעמדו של עובד מהבית אל מול המעסיק

בעשור האחרון, המון חברות מאפשרות לעובדים שלהם, לעבוד גם מהבית. יחד עם זאת, עד היום, ישנה סוגיה לא פתורה – האם לעובד מהבית יש את מלוא הזכויות או האם מדובר ביחסי עובד וספק. הכי חשוב הוא להגדיר בצורה מפורטת, את יחסי העבודה בין המעסיק לעובד ואז, גם במקרה של אי מימוש זכויות העובד, ברגע שזה יפנה לבית דין לעבודה, יכול להיות מאוד שהוא יזכה בתביעה שהוגשה כנגד המעסיק.

עובדים מהבית – האם אתם מחויבים לדווח למעסיק על שעות העבודה שלכם?

השאלה היא מה סיכמתם מראש – האם אתם ספקים או שאתם עובדים על פרויקט שמתומחר לפי בסיס שעתי. במידה ואתם לא משתייכים לאלה ואתם עובדים מן המניין, חובה על המעסיק לרשום את שעות העבודה שלכם, זאת על פי חוק שעות עבודה ומנוחה. למעשה, אתם תדרשו לדווח מדי יום למעסיק, על שעות העבודה שלכם וכך הוא יוכל לבצע מעקב ולראות בפועל את כמות השעות שעבדתם.

עובדת מהבית והמעמד שלה אל מול המעסיק

שעות נוספות מהבית

על פי חוק שעות עבודה ומנוחה, המעסיק שלכם צריך לשלם לכם על שעות נוספות, לא משנה אם עשיתם אותן מהמשרד או מהבית. במידה וחרגתם ממגבלות חוק שעות עבודה ומנוחה, אתם כנראה לא תהיו זכאים לתשלום עליהן. על כן, מומלץ לבדוק היטב את דברי החוק ואת ההסכם שיש לכם מול המעסיק לגבי נושא זה. ומה קובע בקצרה החוק? אם אתם מועסקים 5 ימים בשבוע ועובדים בממוצע 8.6 שעות, מותר לכם לעבוד עד 12 שעות ביום ולא יותר מ-15 שעות נוספות באותו השבוע. זאת אומרת שבממוצע אתם יכולים לעשות מדי יום שעתיים עד שלוש שעות נוספות בשבוע העבודה. במידה ואתם עובדים 6 ימים בשבוע, מותר לכם לעבוד עד 12 שעות ביום ולא יותר מ-12 שעות נוספות בשבוע.

ריכוז שעות העבודה למספר ימים מצומצם

תלוי מול מי אתם עובדים. אם מדובר על ספק שלכם, הוא יכול לעבוד מתי שירצה ויכול גם לקבץ את העבודה למספר ימים מצומצם. אם מדובר על עובד שלכם, יש להגדיר בהסכם את התנאים, את לוחות הזמנים ואת האופציה של השעות הנוספות. אם זו לא תוגדר, המעסיק לא יהיה חייב לשלם על שעות נוספות.

ניוזלטר

עובדים מהבית – מה קורה בימי המנוחה?

יש איסור על עבודה ביום המנוחה – יום שבת. על מנת לקבל אישור לעבוד ביום שבת, יש לפנות למשרד הכלכלה והמסחר ולקבל היתר. אם אתם עובדים ביום מנוחה, דעו שמגיע לכם לקבל 150 אחוז על כל שעה. אם מדובר על שעתיים ראשונות, תקבלו 175 אחוז ואם מדובר על יותר משעתיים, תקבלו החל מהשעה השלישית, 200 אחוז.

עובדים מהבית – האם מגיעות לכם הטבות מיוחדות?

עובד מהבית נחשב כמו עובד רגיל לכל דבר. הוא זכאי לאותם תנאי עבודה ולאותן הטבות שמקבלים העובדים האחרים שאינם עובדים מהבית. אם מדובר על ספק שלכם, המצב שונה לחלוטין, שכן הוא אינו זכאי להטבות שמקבלים העובדים.

לקוחות ממליצים

Anat P
Anat P
2020-04-25
דויד שוורץ מחברת x2y מומחה בליווי מנהלים ואנשי מכירות. ההבנה שלו את העסק ביחד עם הקשר האישי שהוא יוצר איתך, עושים אותו ליועץ העיסקי הטוב ביותר שפגשתי.
Evyatar Ben Baruch
Evyatar Ben Baruch
2016-12-19
ליווי אישי ומקצועי לאורך כל הדרך!
אלמוג ינאי
אלמוג ינאי
2016-12-04
שירות מקצועי ואבחון עסקי מדויק, תודה לדויד שוורץ!

עזרה והצהרת נגישות

X2Y ייעוץ עסקי | כל הזכויות שמורותיועץ עסקי להצלחת העסק
LinkedIn
Share
WhatsApp
phone icon
Whatsapp icon