שיפור תוצאות עסקיות

פיתוח עסקי

מרגיש שהעסק שלך תקוע ? שיש לו פוטנציאל והוא לא מממש אותו ? ייתכן והגיע הזמן לפיתוח עסקי. הפיתוח העסקי יכול להתמקד בפתיחת שווקים חדשים, פיתוח מוצרים חדשים או תחומי פעילות נוספים.

פיתוח לעסקים X2Y

 

פיתוח עסקי הוא מושג גדול שמטרתו להעניק כלים נכונים לקידום כל עסק. כל עסק שבראשית דרכו או שכבר קיים ומתפקד, מעוניין למנף את עצמו ולמקסם את היכולות שלו בשוק הגדול. לצורך זה הוא צריך איש מקצוע שמבין ויודע כיצד עושים זאת ובעיקר "מה עושים?"

פיתוח עסקי כולל בתוכו; גיוס של לקוחות חדשים, איתור הזדמנויות עסקיות, חדירה לשווקים, דרכים ליצור שיתופי פעולה, לצמוח כלכלית ועסקית, לבצע ניצול נכון של המשאבים של העסק ועוד.

צעד ראשון בפיתוח עסק

כשמתחלים לתכנן פיתוח עסקי צריך לשים לב לכמה כללים חשובים:

הגדרה של מטרות – לאפיין את כל השירותים שיש לחברה להציע ולאן מיועדות פנייה.

קהל יעד – מי הוא קהל היעד של החברה? האם יש קהל יעד חדש שניתן לכוון אליו? להגדיל את הקהלים.

תכנית פיתוח עסקי – לחשוב על אפיקים שיווקיים נוספים שיכולים לספק תוצאות טובות.

בסופו של תהליך מוציאים את כל השינויים הללו הזה לפועל ומתייחסים למוצר עצמו ולכל מה שהעסק עושה בשוטף.

יועץ שיווקי לעסקים X2Y

לחץ למידע נוסף על ניהול עסק בצורה נכונה

ייחודיות העסק

לכל עסק יש את הייחוד שלו ואת המוצרים או השירותים שהוא מציע ללקוחות שלו. גם כאשר העסק משגשג, יש הכנסות ובעל העסק מרגיש שהוא מממש את החזון ומגשים את המטרות שלו – תמיד כדאי לו לחשוב על אפשרויות נוספות לפתח את העסק, לחשוב על תחומים אחרים או כאלה שעד כה לא הייתה בהם פעילות, לחשוב על דרכי התייעלות ושיפור תהליכים ועל כל דרך שבה אפשר להצעיד את העסק קדימה ולהשאיר אותו עדכני, מעניין ורלוונטי עבור כמה שיותר לקוחות ולקוחות פוטנציאליים.

תהליך פיתוח עסקי

הדרך למציאת התשובות והפתרונות שהוזכרו עוברת דרך תהליך של פיתוח עסקי. כאשר את התהליך מלווה באופן צמוד איש מקצוע המתמחה בליווי עסקים בתהליכי פיתוח, הוא יוכל לסייע ולתת שלל עצות, טיפים ורעיונות איך אפשר וכדאי לשפר את מצב העסק מכל הבחינות, תוך התאמה מלאה של הפעולות שיש לבצע לבין בעל העסק, העובדים ואופי העסק עצמו. ישנן פעולות שתהיינה מתאימות לעסקים מסוימים וכאלה שלא תהיינה נוחות לביצוע על ידי בעלי עסקים אחרים, מסיבות כאלה ואחרות.

 

זו הסיבה שחשוב מאד להתאים באופן אישי את תהליך הפיתוח העסקי לכל עסק ועסק. אין טעם לקבל רעיונות או המלצות שבוצעו על ידי עסקים אחרים מפני שלעסקים הקשורים בתחומים אחרים תהיינה דרישות אחרות לתפעול העסק, קהל יעד אחר, ערוצי שיווק שונים המתאימים לעסק ומוצאים במדויק את הלקוחות הפוטנציאליים וכמובן שרמת ההכנסה הקיימת והמצופה בכל עסק שונה. כאשר את התהליך מלווה איש מקצוע מנוסה ומיומן מעולם הפיתוח העסקי אפשר להיות בטוחים שהתוצאות לא תאחרנה להגיע ובעל העסק ילמד דברים חדשים ויעילים אודות העסק שלו.

מידע מקצועי על ניהול עסקי

 

פיתוח עסקי כמשחק שחמט

שירותים עבור פיתוח עסק מספקים אלמנטים רבים מתחום השיווק, הניהול וגם הפיתוח. הם מאפשרים לעסק להגדיר ולבצע מטרות שאותם הוא מייעד או ייעד לצלוח. הוא כולל בתוכו גם גישות ואסטרטגיות נבונות ויכול להואיל ולסייע לעסק שרק הוקם או לעסק שכבר מתפקד ורוצה לשפר ביצועים והצלחות.

מדוע יש להיעזר באיש מקצוע?

בהרבה חברות גדולות יש מחלקות שיווק שהן ממונות על תחום הפיתוח של המוצר והעסק. בעסק קטן בעל העסק לרוב אחראי על הפיתוח והשיווק. פיתוח עסקי זה תחום שהוא חשוב, אסטרטגי וכיום לא ניתן לשרוד בשוק אילולא שיווק נכון וסיוע של איש מקצוע מומחה שמבין, מכיר, בעל ניסיון ובקיא בעולם הזה. יש שירותים רבים של פיתוח עסקי שחברות רבות מתמחות ומאפשרות לעסק או לחברה להגיע לרווחים והצלחה גדולה. החברה מצליחה להגדיר מטרות מדויקות, פורשת תכנית שפועלת ומיישמת את כל הידע הרלוונטי שקשור בתחום של העסק ומממשת כך מטרות. כל מחלקה מנוהלת באופן הטוב ביותר והחברה מצליחה לשלב את עצמה לצד עסקים אחרים בשוק וליצור תחרות.

 

דוגמאות לפיתוח עסקי אצל לקוחותינו:

פיתוח קטגוריה ומוצרים חדשים למפעל לייצור תכשיטים.

במפעל לייצור תכשיטי יהלומים עיקר הפעילות הייתה קבלנות משנה עבור חברות תכשיטים מובילות בארץ ובעולם. עם ירידת כמות ההזמנות מהחברות איתן עבד המפעל נוצר משבר שהביא כמעט לסגירתו. במסגרת התהליך ההמלצה שלנו הייתה לעבור בין היתר לייצור עצמי של טבעות יהלום בכלל ושל טבעות אירוסין בפרט ולמכור גם ללקוחות פרטיים. כיום למפעל חנות מפעל משגשגת המהווה את עיקר הכנסותיו.

פיתוח קטגוריה ומוצרים חדשים בחברה המייבאת סכינים מקצועיות

החברה מייבאת סכינים מקצועיות למטבחים וכן סכינים טקטיות לאספנים. במסגרת התהליך פנתה החברה לשווקים חדשים ובהם ענף החקלאות (סכינים לתמרים ולבננות), גויס איש מכירות שטח שעבר תהליך ליווי ואימון למיקסום יכולותיו ופותחו מוצרים שונים (סכינים ייעודיות לשווקים השונים. במסגרת התהליך פנתה החברה לשווקים חדשים ובהם ענף החקלאות (סכינים לתמרים ולבננות), גויס איש מכירות שטח שעבר תהליך ליווי ואימון למיקסום יכולותיו ופותחו מוצרים שונים (סכינים ייעודיות לשווקים השונים.

 

רוצים לדעת עוד על ניהול עסק אפקטיבי ? לחצו כאן

 

פנו אלינו עוד היום ותהנו מייעוץ ראשוני חינם לפיתוח העסק שלכם!!!