הקמה ושיפור מערך מכירות בחברה

במידה ואתם עומדים בפני הקמת מערך מכירות בחברה שלכם, זכרו שהקמה טובה מעניקה בסיס לתפקוד יעיל, ומאפשרת חוויה שונה ומהנה ללקוח. הרווח בא לידי ביטוי בגיבוש הצוות ובצבירה של לקוחות מרוצים.

לכן, חשוב לרכוש את הידע ולקבל ליווי מתאים דרך גוף מקצועי עם צוות יועצים מקצועיים ומנוסים שמתמחים בלימוד ויישום של הקמת מערכי מכירות.

שיפור מערך המכירות

הקמת מערך מכירות

חשבו, מה מסייע לשמור על הצלחה ושיפורים החברה שלכם? מה מבדיל אתכם בתקופה שהתחרות גדולה ויש היצע בשפע? התשובה לכך היא, הון אנושי. משמע, צוות מכירות טוב, שפועל בצורה חכמה ומתוכנתת כפי שצריך. בצוות מכירות צריכים להעסיק מקצוענים בלבד, שיש להם כישרון בולט ברווחיות ובשירות שיודעים להתמודד עם קונפליקטים, ולתמרן בין רווח של החברה לבין הצרכים של הלקוחות. אנשי מכירות עם ניסיון בהקמה של מרכזי מכירה שיודעים להניע אנשי מכירות בכל מיני צורות.  

המהלך לחברה שתמיד במגמת שיפור

תהליך הקמה של מערך מכירות יכול להתאים לחברות שונות בכל שלב שהן מעוניינות לשמר הצלחה ולשפר את הישגיהן, בהתאם לכל הצרכים ולכל היעדים שלהם:

  • עסקים חדשים בראשית דרכם שיש להם מוצר מאוד מוחשי למכור.
  • עסקים שמעוניינים למכור ולשווק מוצר חדש
  • עסקים שרוצים לשווק או למכור באופן ישיר מוצר.
  • עסקים שרוצים להחדיר מוצר חדש לשוק קים משתנה או מתחלף.

ככלל, התהליך מתאים לכל ארגון ששואף להתפתח וליעל את מערך מכירות, אך אין לו את היכולות והזמן הדרוש להקים ולנהל צוות מכירה. לכן יש מצפן עבור עסקים.

מפגש שבועי של היועץ העסקי עם נציגי ההנהלה

תהליך הקמת מערך מכירות באמצעות מצפן לעסקים

תהליך הקמת מערך מכירות בעזרת מצפן לעסקים, מודרך על ידי מאמן מנוסה שמרכז את כל הפעילות ומשגיח עליה מהשלב הראשון של גיוס צוות מכירה ועד לשלב ההטמעה. התהליך מלווה באמצעות: הרצאה, דיון, סימולציה, הפעלה חווייתית ותרגול אישי. יש לכל לקוח תוכנית שמיועדת ומתאימה לו, תכנית ליווי, אימון והדרכות באופן אישי, שמבוססת על כל השלבים הבאים:

–  גיוס והשמה – גיוס של צוות מכירות שמתאים לפרופיל שנדרש על ידי החברה וצרכיה.

–  קביעה של ייעוד וערכים שכולל בתוכו: גיבוש הייעוד והערכים של החברה. וארגון יום בו כל הממצאים של החברה יוצגו מול כולם, כולל היעדים שלה וערכיה.

– חניכה ליווי והטמעה שכולל סדנת הכשרה של מיומנות מכירה, אימון אישי למנהלים של החברה ולשאר בעלי תפקיד שמובילים את החברה. ותהליך הטמעה ושיפור שיכלול בתוכו תכנית ארוכה של הכנה לתשתית שיווקית עם מטרות, הצבה של יעדים, אימון עסקי וליווי של כל אנשי המכירות ולבסוף יציאה לשטח בו יינתן משוב לשיפור.

לסיכום                                                                                                                      

תהליך של הקמה מערך מכירות וצוות מכירות טוב ויעיל שידע להוביל את החברה כדי להשיג תוצאות ראויות וטובות כגון: חוויה ללקוח איכותית ויעילה שמגדילה את הלקוחות ושהיא ממליצה הלאה. הגדלה של הרווחיות. גיבוש של צוות מכירות איכותי מאוד ומקצוען שעובד זמן רב. יצירה של עתודה ניהולית והתרחבות בשטח. מכירה של מוצרים חדשים עבור מגוון שלם של פלחי שוק. חשיפה של המוצר באופן אישי על ידי מכירה בשטח, שמאפשרת חסכון במהלך שיווקי יקר.  

מאמרים רלוונטיים נוספים…

X2Y ייעוץ עסקי | כל הזכויות שמורות יועץ עסקי להצלחת העסק