ההבדלים בין ייעוץ עסקי לליווי עסקי

תחום הייעוץ לעסקים משלב בתוכו מגוון רחב של מסלולי ייעוץ שונים המותאמים לכל בית עסק לפי צרכיו העסקיים, כאשר בין יתר מסלולי הייעוץ העומדים לרשותכם תוכלו למצוא שירותי ייעוץ עסקי ושירותי ליווי עסקי. על ההבדלים בין ייעוץ עסקי לליווי עסקי בכתבה שלפניכם.

ליווי עסקי או ייעוץ עסקי

מהו ייעוץ עסקי?

ייעוץ עסקי הינו שירות מקצועי שמטרתו בדיקה ובחינה מדוקדקת של כל ההיבטים העסקיים הנלווים לתפעול בית העסק, לרבות, שיווק ומכירות, תפעול וניהול, הפצה וכדומה. שירות מקצועי זה מיועד למטרות התווית אסטרטגיה עסקית וקביעת מדיניות (ואופ יישומה) במסגרת הפעילות העסקית של בית העסק. שירותי ייעוץ עסקי זה מותאם לצרכיו העסקיים הנקודתיים של כל בית עסק והוא כולל בתוכו בין היתר: בניית תכנית עסקית, שירותי ייעוץ עסקי-שיווקי, שירותי ייעוץ פיננסי וכדומה.

מהו ליווי עסקי?

ליווי עסקי הוא למעשה שירות ייעוץ מתמשך לעסקים והוא משלב בתוכו את כל השירותים המקצועיים המוצעים לכם במסגרת שירותי הייעוץ העסקי, כאשר מטרת הליווי העסקי נועדה לספק לבעלי העסק את המענה הנכון והמיידי לכל אתגר עסקי עימו הם מתמודדים ברמה השוטפת.

יועץ עסקי

מהם ההבדלים בין ייעוץ עסקי לליווי עסקי?

ההבדל המהותי בין שירותי ייעוץ עסקי לבין ליווי עסקי טמון בעובדה ששירותי הייעוץ העסקי ניתנים לבעלי העסק לפרק זמן מסוים הנקבע בהתאם להיקף שירותי הייעוץ הנחוצים לבית העסק ואילו הליווי העסקי הינו שירות הניתן לבעלי העסק באופן מתמשך וקבוע בהתאם למסגרת השירות הנקבעת בין הצדדים.

חשוב לציין ולהבהיר שבשני המקרים, היועץ העסקי ו/או המלווה העסקי, לומדים להכיר היטב את צרכיו העסקיים של בית העסק ובשני המקרים הם מתווים אסטרטגיה עסקית לפיה יש לפעול. יחד עם זאת, שירותיו של הייעוץ העסקי מסתיימים לאחר שהוא מציג בפני בעלי העסק את עצותיו בכל הנוגע ליישום האסטרטגיה העסקית ואילו שירותיו של המלווה העסקי נמשכים כל עוד בעלי העסק שוכרים את שירותיו לצורך קבלת ליווי עסקי.

הבדל מהותי נוסף בין שירותי ייעוץ עסקי לבין ליווי עסקי טמון באופן בו מיושם השירות בפועל, כאשר שירותיו של היועץ העסקי מיושמים באמצעות פגישות עבודה במהלכן נידונים נושאים מהותיים לאופן יישום ההמלצות העסקיות הניתנות על ידי היועץ לבעלי העסק ואילו במסגרת הליך הליווי העסקי, פגישות העבודה עוסקות גם בפתרון בעיות יומיומיות במסגרת הניהול השוטף של בית העסק וזאת לצד דיוני עבודה בכל הנוגע ליישום האסטרטגיה העסקית.

יעוץ כלכלי לעסק קטן

אז מה עדיף שירותי ייעוץ עסקי או ליווי עסקי?

הבחירה בין שירותיו של יועץ עסקי לבין שירותיו של מלווה עסקי חייבת להיעשות בהתאם לצרכיו הנקודתיים של בית העסק. בחלק גדול מהמקרים, עסקים רבים שוכרים את שירותיו של היועץ העסקי על מנת להתוות אסטרטגיה עסקית ארוכת טווח ובמקביל הם נעזרים בשירותיו של מלווה עסקי המלווה אותם ברמה היומיומית.

לקוחות ממליצים

Anat P
Anat P
2020-04-25
דויד שוורץ מחברת x2y מומחה בליווי מנהלים ואנשי מכירות. ההבנה שלו את העסק ביחד עם הקשר האישי שהוא יוצר איתך, עושים אותו ליועץ העיסקי הטוב ביותר שפגשתי.
Evyatar Ben Baruch
Evyatar Ben Baruch
2016-12-19
ליווי אישי ומקצועי לאורך כל הדרך!
אלמוג ינאי
אלמוג ינאי
2016-12-04
שירות מקצועי ואבחון עסקי מדויק, תודה לדויד שוורץ!

עזרה והצהרת נגישות

X2Y ייעוץ עסקי | כל הזכויות שמורותיועץ עסקי להצלחת העסק
LinkedIn
Share
WhatsApp
phone icon
Whatsapp icon