ייעוץ כלכלי לעסקים

בעל עסק, מרגיש כי אין לך שליטה מספקת בהוצאות הכספיות ובהתנהלות הפיננסית ?

מכיר את זה שאתה רץ אחרי הזנב של עצמך? עובד קשה מהבוקר עד הערב, עסוק במכירות, תשלומים,  ספקים, לקוחות אבל תכלס' אף פעם אתה לא יודע כמה את צריך למכור, איך אתה צריך לתמחר וכמה אחרי כל המאמצים שלך נשאר לך מכל זה.

מכבה שרפות וזקוק לטובות של הבנק פעם אחר פעם ? ייעוץ פיננסי לעסקים זאת התשובה בשבילך.

זה לא חייב להיות כך. אתה יכול לשנות ולהוביל להתנהלות פיננסית מסודרת עם שליטה ובקרה בכל רגע נתון. התנהלות כלכלית פיננסית נכונה מתחילה מתכנון מוקדם, בקרה בתדירות גבוהה, מדיניות גבייה קשיחה והגבלת הוצאות. פעילות מסודרת בכל ארגון תבטיח יציבות שתאפשר לעמוד בקלות רבה יותר בזעזועים פיננסיים חיצוניים, מאשר ארגון לא מסודר שיספוג זעזועים מכל עבר וסיכוייו להתרסק פיננסית גדולים הרבה יותר. לעיתים דרוש תהליך של ייעוץ כלכלי לעסקים עם חברה מומחית שתוכל לספק את הכלים המתאימים.

יועץ כלכלי לעסקים

אודות ייעוץ כלכלי לעסקים

פעילותו של עסק נפרשת על פני תחומים ופרמטרים שונים, החל בקשרים עם לקוחות וספקים, דרך המשרות והתפקידים השונים של העובדים, תמחור המוצרים והשירותים, וכן הלאה. למעשה בכל אחד ממרכיבי העסק קיים פן כלכלי-פיננסי, והלא השורה התחתונה של הפעילות היא רווחיות. על כן, ייעוץ כלכלי לעסקים עשוי לגעת ברבדים שונים של המתרחש בעסק תוך בחינת נקודות הכוח והתורפה שלו, בעיות וליקויים שיש לפתור וכדומה, אך הדגש הוא על הפן הפיננסי.

מה תפקידו של היועץ הכלכלי?

באופן כללי, תפקידו של היועץ הכלכלי הוא להביא את העסק לפעילות רווחית יותר, בין אם קיימת רווחיות כיום ובין יש צורך לעבור מפעילות בהפסד לרווח. על מנת להשיג את היעד החיוני הזה, עשוי היועץ להמליץ ולתכנן צעדים מגוונים תוך שהוא נותן לבעל העסק את הכלים הנאותים ליישום לאורך זמן, ומלווה את התהליך בזמינות מלאה. כמו כן, תפקידו של היועץ הכלכלי הוא לעזור לבעל העסק להבין את המצב הפיננסי לאשורו, לרבות הנתונים וההשלכות של פעילויות וצעדים שונים, כך שיוכל להיות עם האצבע על הדופק ולנהל את הפן הפיננסי של העסק בתבונה.

את המטרות הללו ניתן להשיג על ידי שורה ארוכה של צעדים, המתחילים בבדיקה מעמיקה של הנעשה בעסק, כאמור בדגש על הצד הפיננסי. בין היתר עובר היועץ הכלכלי על הדוחות של רואה החשבון, על האופן שבו מתומחרים המוצרים והשירותים, על המשכורות והוצאות נלוות, על הסכמים עם הספקים, ההוצאות השוטפות של תפעול העסק ועוד. מכאן מוציא היועץ תחת ידיו את ההמלצות והתוכניות למימוש היעדים, אשר יכולות לעסוק למשל בצמצום או הגדלת מצבת כוח האדם, מעבר של חלק מהשירותים למיקור חוץ, כניסה למשא ומתן מחודש עם ספקים, שינוי בהיבטים מסוימים של מוצרים, מחזור או סגירת הלוואות, שיפור תזרים המזומנים, ייעול מערך הגבייה, ייעול תקורות ועוד. הצעדים משתנים כמובן מעסק לעסק ותלויים במצבו הנוכחי, בנתונים המתגלים בבדיקה של היועץ הכלכלי, וביעדים שהוצבו.

אילו יתרונות יש בהתייעצות עם יועץ כלכלי?

כל בעל עסק יודע כי ניהולו כרוך באינספור מטלות, לחצים ואילוצים, שאינם  תמיד מותירים זמן לעיסוק ראוי והולם של הפן הכלכלי. כך נוצרת עם הזמן מעין הזנחה כאשר בעל העסק אינו יודע בדיוק היכן הוא עומד מבחינה פיננסית, אינו ער להתחייבויותיו הכלכליות וממילא גם אינו מבצע את הצעדים הנדרשים לשיפור. וגם אם ישנו מספיק זמן, אצל בעלי עסקים רבים הניהול הפיננסי נדחק אחורה מפני שאינם בקיאים מספיק במינוחים הכלכליים ואינם מבינים את פשרם. לא פעם, הם נוטים להסתמך על רואה החשבון, הגם שהדוחות שלו לא תמיד ברורים או בכלל רלוונטיים למצב הנוכחי, ואף אינם כוללים את כל ההתחייבויות הכספיות. ועם כל הכבוד לרואה החשבון, תפקידו אינו להעלות את העסק על התנהלות פיננסית נכונה. כך נוצר לאורך זמן מצב של התנהלות כלכלית חסרה ולקויה, המלווה ברווחיות נמוכה מהאפשרית ואף בהפסדים, שלא לדבר על כניסה למשבר של ממש.

על כן, ישנה חשיבות גדולה להתייעצות עם יועץ כלכלי בעל השכלה וניסיון הולם. ביכולתו להסביר בצורה ברורה ומובנת לבעל העסק את מצבו הכלכלי, להצביע על הבעיות הקיימות ומקורותיהן, ולהציע את הדרכים לתיקון באופן ריאלי ומקצועי. בתוך כך, הוא ממשיך ללוות את בעל העסק כל עוד הדבר נדרש, ואחת ממטרותיו העיקריות היא לאפשר ללקוח לשמר התנהלות כלכלית נכונה בעצמו.

מה הם הכישורים של יועץ כלכלי מומלץ?

ניתן להבין כי ייעוץ כלכלי לעסקים מצריך כישורים בלתי מבוטלים מהיועץ. בראש ובראשונה, עליו להיות בעל הבנה מצוינת בהתנהלות עסקית על כלל רבדיה, עם ידע שנרכש לא רק מספרים ובקורסים למיניהם, אלא גם בעבודת שטח כיועץ ואף כאיש ניהול בעצמו. בנוסף, עליו להיות כמובן בעל הבנה כלכלית מצוינת בכל ההיבטים הנוגעים להתנהלותם של עסקים, בין אם בענייני רווח והפסד, השלכותיהן של הלוואות, מקורות מימון אפשריים, תמחור נכון של מוצרים ושירותים, וכן הלאה. מעבר לכך, עליו להיות אדם בשל ובוגר שמבין היטב את האחריות והמשמעות הטמונות בהיותו יועץ לעסקים, ואת ההשלכות הכרוכות בכך. לבסוף, כדאי מאוד שיהיה זה אדם שיודע לעבוד מול הלקוחות בגובה העיניים, בוודאי כאשר מדובר בפן הפיננסי הכולל לא פעם מינוחים טכניים הגורמים לרתיעה. עליו לדעת כיצד ליצור אמון והבנה, וכיצד לרתום את בעל העסק לביצוע הצעדים הנדרשים.

איזו הכשרה נדרשת על מנת לייעץ כלכלית לחברות?

כאשר מדובר בחברות, להבדיל מעסק קטן, במקרים רבים כבר ישנו לפחות איש כספים אחד (לרוב יותר) בעל הכשרה נאותה. כאן תפקידו של היועץ הכלכלי הוא להביא את הפרספקטיבה של גורם מקצועי בלתי-תלוי, הנאמן לאמת האובייקטיבית בלבד, אינו חושש לומר את דעתו, ואינו מקובע על דפוסי ההתנהלות שקיימים מזה שנים בחברה. ובין אם מדובר בעסק או בחברה, על מנת שיוכל לבצע את תפקידו היועץ הכלכלי חייב להיות בעל השכלה והכשרה מתחומים רלוונטיים, למשל תואר בכלכלה, בחשבונאות, במנהל עסקים, במימון וכן הלאה. אמנם, בניגוד ליועצים פנסיוניים ומתכננים פיננסיים אין בחוק הגדרה ברורה ומחייבת עבור "יועץ כלכלי", אך ברור שחייבת להיות לו הכשרה נאותה בתחום.

באילו מצבים יועץ כלכלי יכול לסייע לעסק שלך?

ייעוץ כלכלי לעסקים יכול לסייע בשורה ארוכה של מצבים. ראשית, הוא מיועד לעסקים בהם קיימת תחושה של חוסר מיצוי הפוטנציאל הכלכלי, כאשר שורת הרווח נמוכה מהרצוי והצפוי. כמו כן, הוא מיועד לבעלי העסקים המרגישים שאינם מצליחים להשתלט על הניהול הכלכלי, אם מפאת היעדר הבנה מספקת, חוסר בזמן או היעדר כלים מקצועיים נאותים. בנוסף, ייעוץ כלכלי מיועד לעסקים החווים תקופות של האטה ואפילו משברים, ונדרשים לליווי מקצועי לצורך התייצבות ומעבר הדרגתי לרווחיות. כמו כן, יועץ כלכלי הוא דמות חשובה עבור יזמים המעוניינים להקים עסק חדש, לצורך בחינת הכדאיות הכלכלית של המיזם ותכנון נכון וריאלי שלו. מעבר לכך, כדאי לפנות אל יועץ כלכלי אחת לתקופת מה על מנת לייעל ולחסוך בהתנהלות העסק, כדי לקבל תמונה ברורה ומקיפה של הפן הכלכלי, ולשמור אותו על הדרך הנכונה.

איך בוחרים יועץ כלכלי לעסק?

על מנת לבחור יועץ כלכלי לעסק ניתן לפנות אל אחד משניים: מכרים וקולגות שאתם סומכים על דעתם, ו/או רשת האינטרנט. לגבי מכרים שלכם, הכוונה היא לבעלי עסקים שקיבלו ייעוץ כלכלי בשנים האחרונות וביכולתם להמליץ על אדם רציני ומקצועי. לגבי רשת האינטרנט, היכנסו לאתרים של יועצים עסקיים ויועצים כלכליים והתרשמו ממידת הרצינות, הניסיון והיכולות שלהם. לאחר מכן, פנו אליהם ובררו את שאר הפרטים.

איך יודעים שהיועץ הכלכלי מתאים לעסק?

בפסקאות שלעיל כבר תוארו הכישורים הבסיסיים הנדרשים מיועץ כלכלי. יחד עם זאת, קיימת גם חשיבות בהתאמתו לעסק שלכם. לשם כך, כאשר אתם פונים אל יועץ כלכלי שאלו אותו לגבי ניסיונו בליווי עסקים מתחום הפעילות שלכם. זאת מכיוון שיכול להיות יתרון משמעותי לאדם שכבר ייעץ למשל לעסקים מתחומי הטקסטיל, המזון, הריהוט, ההייטק וכן הלאה, דבר העשוי להתבטא בהמלצות מדויקות יותר ובצעדים יעילים יותר. בנוסף, שאלו אותו האם יצאו לו ללוות לקוחות בעלי צרכים כשלכם, למשל עסק בהקמה, עסק במשבר ובחובות, עסק המעוניין לשפר רווחיות קיימת וכן הלאה.

איך יועץ כלכלי מומלץ בונה אסטרטגיית צמיחה לעסק?

ייעוץ כלכלי עשוי להתמקד כאמור בשורה ארוכה של פרמטרים, המאוגדים בסופו של דבר לכדי אסטרטגיית צמיחה לעסק. כלומר, לכדי תוכנית המפרטת את הפעולות שיש לבצע, כגון נטילת או סגירת הלוואות, תמחור מחודש של מוצרים מסוימים, הקטנה של היקפי משרות, ניהול קפדני של תזרים המזומנים בדוח מסודר, ועוד. האסטרטגיה משתנה כמובן מעסק לעסק והיא מבוססת על הנתונים המתגלים בבדיקה המקדימה, על שיחות והיכרות עם בעל העסק, רצונותיו, יכולותיו ומטרותיו, ועל ראיה ריאלית לטווח הקצר והארוך כאחד. פרטים נוספים בנושא תוכלו לקרוא במאמרים המפורסמים באתר.

איך יועץ כלכלי מנוסה יעזור לעסק שלך להתגבר על משברים?

עסקים שחווים תקופה ממשית של משבר חייבים ייעוץ כלכלי המגיע מאדם בעל ניסיון רב ויכולות מוכחות. כאן מדובר בתהליך עומק שמטרתו להוציא את העסק מהמצב החמור שאליו נקלע, ולמנוע הליכי הוצאה לפועל וכינוס נכסים. לשם כך, הייעוץ יתמקד ביצירה וביסוס שקט תעשייתי כדי שניתן יהיה לגייס את האשראי הנחוץ, בין היתר על ידי הסכמים מחודשים מול ספקים, מחזור הלוואה, ניהול תקין של תזרים המזומנים, שיפור הגבייה, מעבר לדרכי התנהלות מסודרות ומאורגנות, ועבודה מול הבנקים, קרנות ועוד.

איך יועץ כלכלי יכול לסייע לעסק שנפגע ממשבר קורונה?

עסקים רבים מאוד נפגעו ממשבר הקורונה וזקוקים לייעוץ כלכלי. במקרים אלו, יועץ כלכלי יכול לסייע בין היתר בהבנת הזכויות וההטבות המגיעות לעסק, בעבודה נכונה מול הבנקים בהתאם לדרכי התנהלותם בעת הזו, ובמידת הצורך פנייה אל הקרן להלוואות בערבות מדינה במסלול קורונה. כמו כן, היועץ יבחן וימליץ כיצד להפחית עלויות בעת הזאת, אילו מרכיבים מהתוכנית העסקית ומתוכנית העבודה כדאי להקפיא לעת עתה, האם יש הזדמנויות חדשות שנפתחו דווקא עקב המשבר (למשל מתחרים שנסגרו), וכן הלאה.

ייעוץ כלכלי לעסקים עם X2Y – עושים סדר בארגון

שירותי ייעוץ כלכלי לעסקים נדרשים בדרך כלל כאשר ההתנהלות הכלכלית יוצאת משליטה, המינוס בבנק גדל ועושה רושם שהמצב רק הולך ומחמיר. במקרה זה, אין לחכות לניסים – וכדאי להתייעץ עם מומחים בהקדם כדי למנוע הידרדרות נוספת. אנו נעזור לכם לעשות סדר בארגון שלכם – לבצע תזרים מזומנים, חיזוי לחודשים הקרובים, לצפות מראש את כלל ההוצאות וההכנסות ולהיערך בהתאם. ייעוץ פיננסי לעסק שלך להתנהלות כלכלית נכונה ושפויה.

התנהלות עסקית כוללת

המצב הכלכלי הוא בדרך כלל תוצאה של התנהלות עסקית כוללת. רווחיות לא מספקת יכולה להצביע על מערך מכירות שלא מתפקד בצורה נכונה, תמחור לא נכון של מוצרים, מוטיבציה ירודה של עובדים, ניהול הדורש שיפור ועוד. על מנת להגיע לתוצאות עסקיות מספקות יש לבחון את הארגון בצורה מקיפה באמצעות יועץ כלכלי לעסקים ולאתר נקודות חולשה הדורשות שיפור. תיקון הליקויים, ניהול נכון, תכנון פיננסי ובקרה לאורך זמן יביאו לתוצאות עסקיות רצויות.

אנו ב-X2Y מספקים מענה, בין היתר, במקרים הבאים:

התנהלות פיננסית מאוזנת

התנהלות פיננסית מאוזנת הכוללת ניהול תזרים, תכנית עסקית, אשראי מול הבנקים ועוד.

ניהול המכירות

ניהול מכירות החל מניהול ישיבה שבועית, הסתכלות אסטרטגית, הגדרת יעדים עתידיים ובחינת תוצאות.

ניהול השיווק והפרסום

ניהול השיווק והפרסום הבוחן את מיתוג החברה, יצירת תכנים שיווקים, ניצול פלטפורמות פרסום שונות ועוד.

ניהול כוח אדם

ניהול כוח אדם הכולל הנחיות לגיוס, בדיקת התאמה לתפקיד ושימור עובדים איכותיים לאורך זמן.

בניית תוכנית פיננסית

במסגרת תהליך ייעוץ כלכלי לעסקים, נעשית בניית תוכנית פיננסית לעסק מסודרת על ידי יועץ עסקי מקצועי. נערוך זיהוי צרכים, חזקות, חולשות וליקויים שמפריעים למהלך פיננסי תקין. במהלך התהליך הלווי, נבנית תוכנית אסטרטגית המתאימה באופן פרטני לארגון, למערך הניהולי והשכיר, למצב הפיננסי הנוכחי ולפרטים רלוונטיים נוספים בארגון.

ייעוץ כלכלי לעסקים להתנהלות פיננסית נכונה

ייעוץ פיננסי לעסקים, מה הם מקרי הצורך – בעיקר:

בעלי חברות שמרגישים כי ניתן לנהל את החברה ביעילות רבה יותר, מתוך מקצועיות וחשיבה לטווח רחוק.
אלה הנתונים בצומת דרכים ובתהליכי קבלת החלטות בעלות השפעה על עתיד מערך החברה.
כל אלה המבקשים שינוי ומעבר חכם מהמצב הנוכחי, למצב עתידי טוב יותר.

מה המחיר של ייעוץ כלכלי לעסק?

המחיר של ייעוץ כלכלי לעסקים משתנה בין יועצים ולא קיים מחירון אחיד. יחד עם זאת, מדובר בהוצאה שאיננה גדולה ובמידה שהיועץ הוא אדם רציני ומקצועי היא בהחלט מצדיקה את עצמה.

x2y – יועץ כלכלי שבונה לך תשתית כלכלית

אם אתה מתחבר לדברים הנ"ל, אם כך אתה מרגיש כנראה שאין לך תשתית כלכלית מתוכננת ויציבה, כזו שמתאימה במדויק לעסק שלך. אנחנו ב x2y  יועצים יודעים לבנות תשתית כלכלית ובה תכנון כלכלי לאורך זמן. אנחנו לוקחים בחשבון את תחום העיסוק הספציפי, את הרווחיות הצפויה בו, את התחרות, את ההתחייבויות הקודמות שלך, ההזדמנויות העסקיות, לקוחות עיקריים, תמחור, מגוון מוצרים ועוד. אנו מתמחים במתן שירותי ייעוץ כלכלי עסקי, אסטרטגי, אימון, ליווי עסקי ואבחון לחברות ולארגונים קטנים. השילוב של תהליך סדור ומקצועי וליווי צמוד, שאנו מעניקים ללקוחותינו, מבטיחים התקדמות והתייעלות עסקית לטווח הארוך וכמובן, כתוצאה מכך, רווחיות גבוהה יותר.

לקביעת פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות צור קשר >>

לקוחות ממליצים

Anat P
Anat P
2020-04-25
דויד שוורץ מחברת x2y מומחה בליווי מנהלים ואנשי מכירות. ההבנה שלו את העסק ביחד עם הקשר האישי שהוא יוצר איתך, עושים אותו ליועץ העיסקי הטוב ביותר שפגשתי.
Evyatar Ben Baruch
Evyatar Ben Baruch
2016-12-19
ליווי אישי ומקצועי לאורך כל הדרך!
אלמוג ינאי
אלמוג ינאי
2016-12-04
שירות מקצועי ואבחון עסקי מדויק, תודה לדויד שוורץ!

עזרה והצהרת נגישות

X2Y ייעוץ עסקי | כל הזכויות שמורותיועץ עסקי להצלחת העסק
LinkedIn
Share
WhatsApp
phone icon
Whatsapp icon