דף הבית / מאמרים / ייעוץ ניהולי – חשיבה ותכנון אסטרטגי
רוצה לדעת עוד?
צפו בהמלצות
תאריך כתיבה: 19/09/2016 | שם כותב: דוד שוורץ | זמן קריאה: 2דקות
רבים האנשים והמנהלים המדברים על אסטרטגיה ונקיטת אסטרטגיה בעיקר בהקשר של אימון מנהלים, ליווי עסקי ויעוץ ארגוני. אבל מהם השלבים בחשיבה ותכנון אסטרטגי, וכיצד מתחילים? ניתוח הנתונים יסייע בבניית האסטרטגיה המתאימה ביותר לחברה, לארגון או לעסק. ניתוח הנתונים יתבצע תוך בחינת המצב הכספי, בדיקת רווחים ממכירות, סקירה של הלקוחות ושביעות רצונם מהשירות או המוצר.
עוד יבחן הניתוח שיעשה בדרך כלל ע"י יועץ עסקי את המערך הניהולי והמקצועי בין אם מדובר בעובדי הקו (מכירות, שירות ואחרים) ובין אם מדובר בעובדי המטה של החברה. דרך הניתוח יגלה היועץ עסקי שייבחר כיצד כדאי להתחיל בבניית אסטרטגיה לניהול עסק.
ניהול עסק – בניית אסטרטגיה
לאחר הניתוח יבנה היועץ העסקי את האסטרטגיה עפ"י המטרות ארוכות הטווח של החברה. יועץ העסקי יבנה את המערך הנכון ביותר לחברה דרך התחשבות בחזקות בחולשות, בהזדמנויות הקיימות בשוק בהם פועלת החברה, בנתונים הקיימים, במצב הכספי ובכוח האדם.
גיבוש חלופות אסטרטגיות – שלב בו קיימות כמה חלופות לפעולה המתאימות לארגון. במצב זה תיבחן כל חלופה וכל אסטרטגיה ותיבחן סיכויי הצלחתה. מגוון החלופות יהיו מנותחות דרך יתרונות, חסרונות, הכנסות ורווחים צפויים כמו גם התייעלות הארגון ועוד שלבסוף תבחר אסטרטגיה כללית ושיווקית הטובה ביותר עליה ימליץ היועץ העסיק ובהחלטת מנהל החברה.
את הבחירה המתאימה ביותר בין החלופות בוחרים דרך תהליכי קבלת החלטות שונות אותם מלמדים היועצים העסקיים את המנהלים דרך אימון אישי כמו "שבעת הכובעים של דה בונו" שהוא תהליך חכם לקבלת החלטות, ועוד מגוון שיטות חכמות ובטוחות.