יועץ עסקי למיתוג עסקים

מיתוג נועד על מנת למצב את העסק ולבדל אותו מול המתחרים. במקביל, מטרת המיתוג היא להעביר מסר לגבי הענף, התחום או המגזר שאליו העסק שייך וכך לסייע ללקוחות להגיע אליו. בניגוד לשיווק שבו המטרה היא פרסומית ונמדדת לפי ביצועים, את תוצאות המיתוג אפשר לראות בטווח הארוך. עם זאת, מיתוג עסקים חשוב לא פחות מהשיווק, הפרסום ויחסי הציבור ולכן כדאי לבעלי העסקים להשתמש בשירותי יועץ עסקי על מנת לבצע אותו.

היתרונות של מיתוג לעסק בצורה מקצועית

מלבד השאלה מה זה מיתוג, נראה שהמון בעלי עסקים מתחבטים בדילמה האם לבצע אותו בעצמם. מצד אחד, ניסיון למתג את העסק באופן עצמאי בהחלט עשוי לחסוך זמן והוצאות. בנוסף, בעלי עסקים מכירים טוב יותר מכל אחד אחר את המוצר או השירות שלהם. כאשר בעלי העסקים גם מכירים את קהל היעד והלקוחות, הם יכולים לכאורה ליהנות מהיתרונות של מיתוג עסק קטן או גדול בלי לחרוג מתוך מסגרת התקציב.

מצד שני, מיתוג עסקים זו פעולה מקצועית לכל דבר ועניין. מיתוג נכון, יסודי ומדויק דורש היכרות עם הענף והתחום ונגיעות של היבטים מסחריים ושיווקיים. מיתוג מקצועי גם מביא בחשבון טרנדים שיש בארץ ובעולם והוא מבוצע באופן אובייקטיבי. בניגוד לבעלי העסקים שמקבלים החלטות אמוציונאליות בגלל ההשקעה שלהם במקום, יועץ עסקי למיתוג עסקים בוחן רק את שורת הרווח ולכן להחלטות שהוא מקבל יש סיכויי הצלחה טובים יותר.

עם זאת, חשוב לציין שכל תהליך של גיוס יועץ עסקי למיתוג עסקים נעשה בשיתוף פעולה מלא בין הצדדים. המשמעות היא שגם אם מחליטים להעסיק יועץ עסקי למיתוג, בעל העסק הוא עדיין זה שמקבל את ההחלטות הסופיות ואומר את המילה האחרונה. למעשה, שיתוף הפעולה בין מי שמבצע את המיתוג לבין העסק שעובר את המיתוג בפועל חשוב וקריטי לא פחות מאשר האופן שבו בוחרים לפרסם ולשווק את השירותים והמוצרים.

שיווק לעסקים קטנים

כך בוחרים ייעוץ עסקי למיתוג

ההחלטה על מיתוג עסקים קטנים או גדולים באמצעות העסקת יועץ עסקי נותנת את האות לתחילתו של תהליך חיפוש אחר אנשי המקצוע הנכונים. בשלב הראשון כדאי לאסוף המלצות על מיתוג לעסקים, להשוות בין יועצים עסקיים ולתאם מולם פגישת היכרות אישית. מטרת הפגישה היא להתרשם מהיועץ העסקי ולוודא שהחזון שלו עולה בקנה אחד עם הציפיות של בעל העסק. במידה והפגישה מצליחה, אפשר להתקדם הלאה לשלב של המיתוג בפועל.

בחירת ייעוץ עסקי למיתוג קשורה גם לצרכים של העסק מבחינה פיננסית וכלכלית. מטבע הדברים, התקציב של עסקים קטנים לא זהה לתקציב של עסקים גדולים. כמו כן, יש עסקים שבכל שלב בחייהם עשויים להעמיד תקציב שונה עבור הנושא של מיתוג. לכן גם במקרים כאלה הפתרון הוא להתאים את שירותי המיתוג למה שהעסק צריך ולזכור שבסופו של דבר מדובר בהוצאה משתלמת.

הדברים הקטנים שעושים הבדל גדול

התשובה המפתיעה לשאלה מה זה מיתוג מגיעה ממקומות לא צפויים. בין היתר, כיום ברור שבאמצעות מיתוג דיגיטלי ספציפי כמו למשל החלפת הצבע של אתר האינטרנט אפשר להניע לקוחות לפעולה – בעוד שימוש בצבע אחר ימנע מהם להשאיר פרטים, ליצור קשר עם הלקוח או לבצע את הרכישה של המוצר או השירות.

לשם השוואה, גם בכל מה שנוגע למיתוג פיזי של עסקים ניתן לראות כיצד הדברים הקטנים עושים הבדל גדול. בחירת צבע ירוק לדוגמא תתאים למסעדות, מרכזי בריאות ודוכני מזון, בעוד בחירת הצבע האדום תתאים למרכזי קניות, מסחר, אופנה וקוסמטיקה. בין לבין, אפשר לראות כיצד בתי מלון בוטיק בוחרים למתג את עצמם כאקסקלוסיביים בעזרת הצבע הלבן והשחור – בעוד בתי מלון גדולים וידידותיים לילדים משתמשים בצבעים בהירים ובהם ורוד, תכלת, כתום וכן הלאה.

ההבדל בין מיתוג פיזי למיתוג אונליין

בדור הנוכחי של ייעוץ עסקי שמים דגש על מיתוג לעסקים בכמה פלטפורמות שונות. מבין האפשרויות, ההבדל העיקרי הוא בין מיתוג פיזי לבין מיתוג אונליין. נקודת ההנחה היא שרק מיתוג עסק שמבוצע במגוון דרכים יכול להגיע לקהל היעד ולהשיג את המטרה. כמוכן, השאיפה היא לבצע מיתוג לעסק לפי רוח התקופה ולא לשכוח את המאפיינים המיוחדים של מיתוג חברה גדולה לעומת מיתוג עסקים קטנים.

מיתוג דיגיטלי לעסקים

בפועל, ההבדל בין מיתוג דיגיטלי לבין מיתוג פיזי רלוונטי רק עבור עסקים שיש להם חנות, סניף או משרד. המון נותני שירותים למשל עובדים אונליין ולכן אין להם צורך במיתוג פיזי, לעומת רשתות וחנויות שבהן המיתוג הפיזי חייב להיות זהה למיתוג באתר האינטרנט, בעמוד הפרופיל של הרשת החברתית ובכל הופעה במנועי החיפוש או ברשימות הדיוור ללקוחות. אם המיתוג הפיזי לא זהה לתוצאות של מיתוג דיגיטלי, הלקוחות עלולים להתבלבל וההשקעה תרד לטמיון.

יש גם המון דוגמאות קונקרטיות לאופן שבו מבצעים מיתוג פיזי. זו הדרך הפשוטה של המיתוג כי היא כוללת למשל צביעת הקירות בחנות או בעסק, החלפת השלט, עיצוב מחדש של חלל הפנים, שינוי בארגון חללי העבודה ועמדת קבלת הקהל וכן הלאה. מנגד, מיתוג אונליין מבוצע בעיקר באתר האינטרנט ונשען על שימוש בתכנים שיווקיים ומסחריים, בקידום במנועי חיפוש, בעיצוב גרפי וכדומה.

בסופו של דבר, מיתוג חברה או עסק הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך שהיא צריכה לעבור על מנת להגיע לקהל היעד הרלוונטי ולדאוג שהלקוחות יבצעו את הפעולה הנדרשת. אם בעלי עסקים מקפידים על התהליך של מיתוג דיגיטלי ופיזי ואף עושים זאת בליווי מקצועי של יועץ מיתוג , השמיים הם הגבול. הפוטנציאל של מיתוג נכון הוא כמעט אינסופי וכל אחד יכול לראות כיצד חברות שממתגות את עצמן זוכות להצלחה לעומת עסקים שלא עושים זאת.


X2Y ייעוץ עסקי | כל הזכויות שמורות יועץ עסקי להצלחת העסק