ליווי עסקי לעסק קיים

עסק שרוצה להגיע להצלחה פיננסית לא יכול להרשות לעצמו לקפוא על השמרים. הצלחה פיננסית היא עניין מתעתע, דינאמי וגמיש ורק בעלי עסקים שנשארים עם אצבע על הדופק יכולים להשיג אותה. יתרה על כך, השוק עצמו משתנה כיום במהירות ולכן בעל עסק שלא מגיב בזמן הנכון עלול להיפגע. הפגיעה בעסקים שלא מגיבים עלולה לבוא לידי ביטוי במוניטין, בתדמית ובמערכת היחסים מול הלקוחות ובסופו של דבר גם בשורת הרווח וההכנסות.

הבעיה היא שגם בעלי עסקים קיימים לא תמיד מכירים את השלבים שיובילו אותם להצלחה עסקית. בדיוק כאן נכנסה לתמונה השירות של ליווי עסקי לעסק קיים – ששונה לגמרי בהשוואה לשירות של ליווי עסקי לעסק חדש. בין היתר, בעת ליווי עסקי לעסק קיים לא מסתפקים בבניית תזרים מזומנים והכנת תוכנית עסקית אלא חושבים לטווח הארוך.

בנוסף, ליווי עסקי לעסק חדש מתמקד בהתנהלות מול הרשויות ובהיבטים הבירוקרטיים של הפעילות. לעומת זאת, ליווי עסקי לעסק קיים כולל בניית תוכנית עסקית שכבר מבוססת על הפעילות של העסק ועל קהל היעד שלו. בתוך כך, בעת בניית תוכנית עסקית לעסק קיים מקדישים זמן ומאמץ לנושא של ניהול שוטף ובודקים כיצד ליווי עסקים קטנים, בינוניים וגדולים יכול להביא אותם עד לשלב של הצלחה פיננסית בטוחה.

כך ממצבים וממתגים את העסק מחדש

הטעות הנפוצה היא לחשוב שעסק קיים שקופא על השמרים מאבד את הלקוחות ולא יכול לחזור לקדמותו. יתרה על כך, יש בעלי עסקים שמוותרים מראש על הניסיון למצב ולמתג את עצמם מחדש, בין היתר כי הם חושבים שזה עולה יותר מדי כסף או לא משתלם. בדיוק כאן נכנסים לתמונה היתרונות של ליווי עסק לעסק קיים ושל בניית תוכנית עסקית מעודכנת.

הדרך למתג ולמצב מחדש עסקים קיימים ובעלי וותק שכבר צברו מוניטין היא לבדוק מה קהל היעד שלהם רוצה וצריך. גם אם יש לעסק הקיים מוניטין שלילי, מיתוג מחדש על בסיס השירות של ליווי עסקי לעסק קיים יכול להוביל אותו עד להצלחה פיננסית בטוחה. כל מה שבעלי העסקים צריכים לעשות בשביל זה הוא להתייעץ עם אנשי מקצוע ולהציב את האינטרס הכלכלי שלהם בראש סדר העדיפויות.

במילים אחרות, לבעלי עסקים יש נטייה לקבל החלטות רגשיות שאינן מבוססות על רציונאל הגיוני. זה גורם לבעלי עסקים לעשות טעויות ולוותר כאמור על הניסיון למצב ולמתג את עצמם מחדש. כאשר אותם בעלי עסקים מרשים לעצמם לחשוב מחוץ לקופסא ולפנות לשירות אובייקטיבי של ליווי עסקי, הדרך להצלחה הופכת להיות קצרה יותר.

ליווי עסקים קיימים להצלחה פיננסית

כיצד ליווי עסקי מסייע בניהול השוטף?

ניתן גם להיכנס לעובי הקורה על מנת לראות כיצד ליווי עסקי מסייע בניהול השוטף של העסק. קודם כל, ליווי עסקים שבו ניהול שוטף מול ספקים הוא חלק בלתי נפרד מהשירות. במהלך ליווי עסקים יש איש מקצוע חיצוני שבודק כיצד מתבצעת ההתנהלות הנוכחית מול הספקים, מה אפשר לעשות על מנת לייעל אותה וכיצד ניתן להפיק ממנה את מלוא הפוטנציאל.

שנית, שירותי ייעוץ וליווי עסקים מסייעים בניהול השוטף משום שהיא מעניקים פרספקטיבה חדשה ורעננה על מה שקורה בעסק. בעזרת פתרונות ליווי פיננסי לעסקים למשל ניתן לדעת מאיפה לגייס כספים, באיזה משאבים להשתמש על מנת לפרסם את העסק באמצעי תקשורת חדשים ובאיזה אופן לבצע את המיצוב והמיתוג. אם אותם פתרונות ליווי פיננסי לעסקים גם עולים בקנה אחד עם הציפיות של בעל העסק, ההצלחה שלו תהיה מעבר לפינה.
בעלי עסקים צריכים לזכור שאחת המטרות של ליווי עסקי היא לייעל עבורם את הניהול השוטף. ייתכן ובעלי העסקים מכירים טוב יותר מכל אחד אחר את המוצר, השירות או הלקוחות שלהם, אך קשה להאמין שהם גם שולטים בנושאים בירוקרטיים וטכניים. לפיכך, הליווי העסקי למעשה משלים את העניין של ניהול שוטף עבור עסקים ויכולת לשלב אותו יחד עם הקצאת פתרונות ליווי פיננסי לעסקים מוכיחה את עצמה.

לאיזה עסקים מתאים ליווי עסקי?

עוד דבר שכדאי לדעת על הנושא של ליווי עסקי לעסק קיים הוא שניתן לשלב את השירות הזה בכל התחומים. עד לפני מספר שנים נהנו רק עסקים גדולים מהפריבילגיה של האפשרות להתייעץ עם אנשי מקצוע חיצוניים לגבי האופן שבו הם מתנהלים, אך כיום המצב הזה נגמר: שירותי ליווי עסקים מותאמים בצורה אישית גם ליזמים צעירים בתחילת דרכם, גם לעסקים קטנים ובינוניים שמעסיקים עד 50 עובדים בלבד וגם לתאגידים בינלאומיים שפועלים כרשת עולמית.

בפועל, היתרון של ליווי עסקי בא לידי ביטוי בהתאמה למה שהעסק צריך ובהתאמת לתכנית העסקית שיש לו. כמו כן, כל שינוי באופן שבו מתנהל העסק מתבצע בשיתוף פעולה עם הבעלים. המשמעות היא שמי שמעניק את השירות של ליווי עסקי לעסק קיים הוא לא זה שמקבל את ההחלטות לבדו. בסופו של דבר, בעל העסק ממשיך להחזיק בשליטה והליווי העסקי רק נועד להעניק לו ארגז כלים טוב יותר.

מיתוג מחדש לעסקים

משתלם לקבל ליווי עסקי

בעלי עסקים יכולים לנסות את השירות של ליווי עסקי לתקופה קצרה ולראות את השינוי. במידה והשינוי עולה בקנה אחד עם הציפיות שלהם, הם יכולים להמשיך עם ניהול שוטף יחד עם ליווי עסקי לתקופה נוספת.
השאיפה היא בכל מקרה להגיע למצב של הצלחה פיננסית גם עבור עסקים שהמוניטין שלהם נפגע, או אפילו כאשר הם נמצאים בהפסדים כספיים גדולים וחורגים בצורה משמעותית מתוך תוכנית עסקית שליוותה אותם עד כה.
לסיכום, ליווי עסקי הוא שירות חיוני לעסקים חדשים וקיימים. בתוך כך, עסקים קיימים משתמשים בו כדי להגיע להצלחה פיננסית בטוחה ועל מנת לשפר ולשדרג ניהול שוטף.

לקוחות ממליצים

Anat P
Anat P
2020-04-25
דויד שוורץ מחברת x2y מומחה בליווי מנהלים ואנשי מכירות. ההבנה שלו את העסק ביחד עם הקשר האישי שהוא יוצר איתך, עושים אותו ליועץ העיסקי הטוב ביותר שפגשתי.
Evyatar Ben Baruch
Evyatar Ben Baruch
2016-12-19
ליווי אישי ומקצועי לאורך כל הדרך!
אלמוג ינאי
אלמוג ינאי
2016-12-04
שירות מקצועי ואבחון עסקי מדויק, תודה לדויד שוורץ!

עזרה והצהרת נגישות

X2Y ייעוץ עסקי | כל הזכויות שמורותיועץ עסקי להצלחת העסק
LinkedIn
Share
WhatsApp
phone icon
Whatsapp icon