מהו ניהול השיווק לעסקים? כיצד ניתן לקבוע מהם מהלכי השיווק הנכונים לבית העסק וכיצד מנהלים את המערך השיווקי של העסק? על כך ועוד בכתבה שלפניכם.
ניהול השיווק בעסקים הוא למעשה ניהול המערך השיווקי באמצעותו מיושמות כל הפעולות אשר נועדו לצרכי שיווק בית העסק. הקמתו של המערך השיווקי הינה פעולה המחייבת תכנון מקדים וזאת בהתאם לגודלו של בית העסק, תחום עיסוקו העיקרי והמשני, היקף הפעולות השיווקיות הנדרשות, וכמובן, גובה התקציב המיועד לצרכי שיווק ופרסום בית העסק.
ניהול השיווק הינו תהליך עבודה מתמשך ודינמי המורכב ממספר שלבים שונים הכוללים בין היתר את שלבי הניתוח והאפיון המקדים, שלב התכנון, שלב היישום ושלבי התיאום והבקרה. כמו כן, התהליך משלב בתוכו תכנון מקדים של תמחור המוצרים/שירותים אותם בית העסק רוצה לחשוף ולהציע לקהל לקוחותיו. להלן מספר מילים אודות כל אחד מהשלבים הנלווים לתהליכי ניהול השיווק בעסקים חדשים או קיימים.
שלב זה מהווה למעשה את השלב המקדים והראשוני לכל פעולה שיווקית הנדרשת לצרכי הקמתו של המערך השיווקי. בשלב זה חשוב לאפיין את קהלי היעד הרלוונטיים לכם וזאת בהתאם לסוג ואופי המוצרים/שירותים אותם אתם משווקים. כמו כן, בשלב זה, חשוב לבחון את הפעולות השיווקיות המיושמות על ידי המתחרים הישירים והעקיפים של בית העסק.
בשלב זה תדרשו קודם לקבוע את היקף הפעולות השיווקיות הנחוצות לכם ואת מטרותיהן, ולאחר מכן לאתר את דרכי הפעולה היעילות ביותר עבורכם. ברוב המקרים מומלץ לבחור את דרכי הפעילות השיווקית, באמצעות אנשי מקצוע העוסקים בתחום השיווק.
שלב זה כולל למעשה את יישומן של כל אחת מהפעולות השיווקיות אותן תכננתן במערך השיווק על פי תוכנית עסקית שיווקית שתבוצע על ידי יועץ שיווקי מומחה. בשלב זה מומלץ לוודא כי המיתוג והתכנית העסקית עולים בקנה אחד עם האסטרטגיה השיווקית אותה בחרתם.
במקביל לשלב היישום, חשוב להפעיל מערך בקרה שמטרתו לבחון את ההיענות לכל אחת מהפעולות השיווקיות המיושמות על ידיכם, וזאת במטרה לשנות את דרכי הפעולה במידת הצורך ו/או להגביר את הפעילות במקרים מסוימים בהם אתם מזהים היענות גדולה.
התחרות ההולכת וגוברת בכל תחום עסקי לצד ריבוי האלטרנטיביות השיווקיות העומדות לרשותכם כיום, מחייבת אתכם לתכנן בקפידה כל צעד שיווקי אותו תרצו ליישם, ולכן, אחת מההמלצות המעשיות ביותר עבור כלל בעלי העסקים שביניכם הינה הכנתה של תכנית עסקית שיווקית המאגדת בתוכה את כל ההיבטים הנלווים לניהול מערכי שיווק כאלו ואחרים לאורך זמן. התכנית העסקית המיועדת לצרכי שיווק בית העסק, עוסקת בין היתר בכל אחד משלבי הניהול השיווקי המופיעים לעיל. את התכנית העסקית השיווקיות, אנו ממליצים לכם ליצור באמצעות אנשי מקצוע המתמחים במתן שירותי ייעוץ עסקי. בנייתה של תכנית עסקית שיווקית תאפשר גם לכם לנהל את מערכי השיווק לאורך זמן ובהתאם לתכנית עבודה סדורה ומתוקצבת.