כיצד לשמור על עובדים מרוצים ומועילים לעסק

מוטיבציה גבוהה של העובדים היא תנאי להצלחה של העסק. כיום ידוע שהעובדים מייצגים את המשאב החשוב ביותר עבור העסק, מה גם שבעזרתם ניתן ליצור בידול מול המתחרים ולהגדיל את הרווחים. יתרה על כך, עובדים מרוצים חשובים גם עבור עסקים קטנים וגם עבור חברות גדולות וכל מי שרוצה לשמור על המוטיבציה שלהם צריך לדעת איך לעשות זאת.

קודם כל, ניהול נכון של עובדים וצוותים ושימור העובדים הקיים בעסק בעצם תורם לשורת הרווח של הארגון. אימון מנהלים למשל מאפשר להם לדעת לזהות מוקדם את הצרכים של העובדים ולספק עבורם מענה. כאשר ניהול עובדים מבוצע בצורה מקצועית וכנה, התוצאה תהיה עלייה משמעותית במוטיבציה. בטווח הארוך, אותה עלייה במוטיבציה שהיא תוצאה של שימור עובדים גם תגדיל את רווחי העסק ותחזק אותו.

שנית, ניהול נכון כולל בתוכו היבט של שמירה על זכויות עובדים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא מדובר רק על סוגיה טכנית וקונקרטית אלא על משהו שמעסיק את העובדים ברמה היום יומית. רק עובדים שיודעים שהזכויות שלהם נשמרות יכולים להגיע לעבודה עם מוטיבציה גבוהה. מנגד, כאשר הזכויות לא מוקפדות על ידי המנהלים עצמם – התוצאה תהיה חוסר שביעות רצון, מרמור ולבסוף גם פגיעה בשורת הרווח והביצועים.

כל מה שצריך לדעת על אימון עסקי

אחת המטרות של אימון עסקי עבור מנהלים היא להסביר להם על הקשר שבין שכר לשכירים לבין ביצועי העובדים. על פניו נדמה שכל מנהל מביא בחשבון את ההשפעה של שכר לעובדים על התוצאות, אך בפועל פערי הידע גבוהים מכפי שנהוג לחשוב. זה קורה כי המנהלים עצמם לעיתים לא יודעים איך לנהל עובדים, או לחילופין מקלים ראש במה שחשוב לעשות במהלך ניהול צוות עובדים בכיר או זוטר.

ייעוץ עסקי למנהלים נכנס לתמונה כאשר הביצועים לא עולים בקנה אחד עם הציפיות. בנוסף, יעוץ עסקי למנהלים נדרש בכל מקרה שבו הביצועים של העובדים נמצאים במגמת ירידה. גם למעשה בודקים את הביצועים של העובדים לא רק במישור האובייקטיבי ומול מה שמצופה מהם על ידי שדרת הניהול – אלא גם בהשוואה לביצועים שלהם בתקופות קודמות.

בכל מקרה, השאיפה של ליווי עסקי היא להעניק פרספקטיבה חיצונית ורעננה לנושא של ניהול עובדים. בליווי עסקי יוצאים מתוך נקודת הנחה שהמנהלים הם אכן האנשים שמכירים הכי טוב את הארגון, המוצר או השירות, אך גם שיש להם צורך בייעוץ חיצוני על מנת לנהל טוב יותר את העובדים שלהם. חוץ מזה, ליווי עסקי שמבוצע על ידי אדם אובייקטיבי מאפשר למנהלים לזהות נקודות שהם עצמם לא יכולים לחשוף לבד.

החשיבות של רווחת העובדים

דאגה לרווחת העובדים וניהול נכון תורמים גם למציאת עובדים טובים. אם מנהלים מבינים את החשיבות של כוח אדם אבל צריכים לגייס עובדים חדשים בתוך זמן קצר, כדאי להם לדעת שיש משמעות לרווחה של העובדים הקיימים. המשמעות הזו נובעת מכך שהעובדים עצמם מחליפים ביניהם המלצות, חוות דעת וביקורות.

אם רווחת העובדים לא מספיק טובה, סביר להניח שמועמדים חדשים שיצוצו בתהליך הגיוס ישמעו על זה. לכן, המועמדים יוותרו על הצעת העבודה והמשרה שלהם לא תאויש. משרות שאינן מאוישות וחוסר בעובדים פוגעים בצורה אנושה בארגון ועלולים גם לגרום לפגיעה בלתי הפיכה במוניטין, בתדמית ובמערכת היחסים מול הלקוחות.

השאלה איך מעניקים לעובד תחושה טובה בעבודה גם בשכר נמוך באופן יחסי רלוונטית עבור כל שלבי החיים של העסק. זו שאלה שצריכה להעסיק מנהלים כאשר הם מקימים עסק חדש, עוקבים אחר הביצועים של עסק קיים או מחפשים להתפתח ולצמוח עם עובדים חדשים. הטעות הנפוצה היא לייחס רק לשכר את מלוא המשמעות, בעוד בפועל עובדים מתעניינים בעוד המון דברים שמשפיעים על הרווחה שלהם.

איך לשמור על עובדים מרוצים

טיפים לשיפור ברווחת העובדים

מסלולי אימון מנהלים אשר מועברים על ידי יועץ עסקי מומחה ומתמקדים בנושא ניהול עובדים ושימור עובדים מצליחים יכולים לתת לא מעט טיפים לשאלה כיצד משפרים את רווחת העובדים. ראשית, נראה כי תנאים טובים חייבים לעלות בקנה אחד עם יחסי אנוש מעולים כדי שהעובדים ירגישו מרוצים במקום העבודה שלהם. כאשר התנאים טובים אבל יחסי האנוש גרועים, העובדים חשים מרמור. מנגד, יחסי אנוש מעולים אבל תנאי העסקה גרועים עלולים להרחיק עובדים טובים ולגרום להם לנטוש את הארגון.

שנית, חשוב שהמנהלים יהיו קשובים ויגלו גמישות. את הגמישות מנהלים יכולים לגלות בעזרת אפשרות לעבודה מהבית, מתן ימי חופש, עזרה בעת הצורך, מקדמות בשכר וכן הלאה. כל מנהל יכול כמובן להחליט עד כמה הוא גמיש ומי מהעובדים יקבל את הפריבילגיות הללו, אך השאיפה היא להפוך את העניין לחלק בלתי נפרד מהתרבות הארגונית. כאשר העובדים מרגישים שהמנהלים גמישים איתם, הם ישמחו להגיע לעבודה ויגלו מוטיבציה גבוהה להשקיע גם מחוץ לשעות הרגילות במשרד.

עד טיפ חשוב הוא לשמור על זכויות העובד ואף להחמיר איתן. זכויות מעניקות לעובדים ביטחון והן גורמות להן להרגיש שיש להם על מי לסמוך. כאשר המנהל לוקח אחריות ושומר על זכויות העובדים, הוא יכול לצפות שהם יחזירו לו באותו מטבע.

אין תחליף לשימור עובדים

שימור עובדים חייב לעמוד בראש סדר העדיפויות של מנהלים. אם המנהלים לא יודעים איך לעשות את זה, מה שעליהם לנסות הוא ליווי עסקי שמתמקד בנושא. בעזרת ליווי עסקי אפשר לתאם אימון מנהלים בארגונים גדולים וקטנים ולשפר את המשאב האנושי.

לסיכום, ניהול נכון מייצר מחויבות אצל העובדים. הוא מבטיח שברגעים הקשים ביותר העובדים יירתמו למשימה ויתנו 100% תפוקה, גם כי הם מעריכים את השקיפות של המנהל ובעיקר כי הם מזהים את האינטרסים המשותפים.

לקוחות ממליצים

Anat P
Anat P
2020-04-25
דויד שוורץ מחברת x2y מומחה בליווי מנהלים ואנשי מכירות. ההבנה שלו את העסק ביחד עם הקשר האישי שהוא יוצר איתך, עושים אותו ליועץ העיסקי הטוב ביותר שפגשתי.
Evyatar Ben Baruch
Evyatar Ben Baruch
2016-12-19
ליווי אישי ומקצועי לאורך כל הדרך!
אלמוג ינאי
אלמוג ינאי
2016-12-04
שירות מקצועי ואבחון עסקי מדויק, תודה לדויד שוורץ!

עזרה והצהרת נגישות

X2Y ייעוץ עסקי | כל הזכויות שמורותיועץ עסקי להצלחת העסק
LinkedIn
Share
WhatsApp
phone icon
Whatsapp icon